Chipsurile cu aroma de pizza produse de compania japoneza Calbee erau vandute vineri la aproximativ 1.250 de yeni (12 dolari) punga, pe site-ul de licitatii al Yahoo Japan, in timp ce pretul obisnuit este de numai 200 de yeni, scrie News.ro.

In acelasi timp, pe Twitter au aparut imagini cu rafturile aproape goale din supermarketuri, la sectiunea de chipsuri.

Cresterea preturilor chipsurilor a avut loc dupa ce Calbee a anuntat luni ca va opri temporar vanzarea a 15 tipuri de chipsuri, din cauza productiei slabe de cartofi din Hokkaido, regiune mare producatoare de cartofi. Nordul insulei a fost afectat anul trecut de un numar record de taifunuri.

Calbee, care are o valoare de piata de 507,9 miliarde de yeni si este detinuta in proportie de 20% de PepsiCo, are o cota de 73% pe piata chipsurilor din cartofi.

Chipsurile din cartofi sunt foarte populare in Japonia, alaturi de biscuitii din orez Senbei si sticksurile Pocky.

Produsele din cartofi ale Calbee au fost cele mai populare intr-un sondaj efectuat anul trecut de televiziunea Asahi, in randul a 10.000 de persoane si 13 producatori de dulciuri si au fost subiectul unei unui show primetime care a durat peste doua ore.

In timp ce atentia s-a concentrat pe chipsurile din cartofi, in urma anuntului facut de Calbee, deficitul s-ar putea extinde si la lanturile de fast-food-uri si restaurante care depind de cartofi in meniurile lor, in ceea ce pare a fi o criza a cartofilor, potrivit publicatiei Nikkei.