Clientii pasionati de jocuri vor putea sa se foloseasca de sunete si miscari ale mainilor pentru a face tranzactii, a anuntat banca din Istanbul.

In timp ce presedintele turc Recep Tayyip Erdogan a afirmat anul trecut ca este tot mai mult impotriva Internetului si a blocat in primavara accesul la Twitter si YouTube, masura anulata ulterior de justitie, bancile din tara se intrec pentru a satisface un numar tot mai mare de clienti interesati de tehnologie. 

In trimestrul incheiat in septembrie 2014, turcii au efectuat tranzactii in valoare de 17,4 miliarde de lire turcesti (7,4 miliarde dolari) prin intermediul telefoanelor mobile, potrivit datelor asociatiei bancare din Turcia, pe fondul dezvoltarii puternice a canalelor de distributie neconventionale. 

Akbank TAS, a doua mare banca listata la bursa din Turcia, a anuntat luna trecuta ca numarul clientilor care folosesc servicii bancare mobile a crescut in 2014 la 1,2 milioane, de la 247.000, in urma cu doi ani. 

Denizbank, detinuta de banca rusa Sberbank, a anuntat ca a fost prima institutie bancara care a luat in considerare cererile de creditare efectuate prin intermediul Twitter, cand a lansat serviciul, in 2013. 

Divizia din Turcia a ING Groep ofera clientilor customer service prin intermediul unui robot, iar acum Isbank ofera servicii prin intermediul unei console de jocuri. 

"Chiar daca Isbank este considerata de investitori plictisitoare si asemanatoare unei banci de stat, continua sa fie inovativa in domeniul tehnologiei", a declarat Cagdas Dogan, analist la BGC Partners in Istanbul. 

Dogan considera ca decizia legata de Xbox este buna pentru atragerea de clienti tineri de catre Isbank, care are o baza solida de clienti varstnici.