Three Square Market se ofera sa introduca in mana fiecarui angajat un cip de identificare si spune ca, in curand, toata lume va face acest lucru.

Cipul de marimea unui bob de orez, aplicat sub piele, intre degetul mare si aratator, le va permite angajatilor sa deschida usa, sa se logheze la calculatoare si chiar sa comande mancare la birou.

Desi masura este in prezent una controversata, reprezentantii companiei cred ca nu peste mult timp va deveni una uzuala si toata lumea va avea un astfel de cip sub piele.

Compania, care produce aplicatii pentru cumparaturi online pentru afaceri din intreaga lume, a fost inspirata de microciparea din Suedia, unde asa numiti “bio-hackeri” au fost de acord sa li se implanteze cipuri sub piele pentru cel putin trei ani.

De altfel, Three Square Market colaboreaza cu o firma suedeza de tehnologie, impreuna cu care vrea sa inventeze o metoda de plata prin intermediul unui cip. Astfel, cu un asemenea dispozitiv implantat in varful degetului, oamenii sa poata face plati fara a mai folosi cardul de credit sau telefonul mobil.

Cum au reactionat angajatii?

In timp ce doua treimi din populatie s-ar gandi de doua ori inainte sa fie de acord cu introducerea unui cip sub piele, se pare ca cei de la Three Square Market nu au asemenea ingrijorari.

Peste 85% dintre angajatii companiei s-au aratat interesati de microcipare, potrivit lui Tony Danna, director de dezvoltare in cadrul companiei. “Oamenii au fost de acord, fara nicio ezitare”, a spus el.

Pot fi angajatii urmariti?

“Aceasta este o intrebare inevitabila, insa cipul nu permite urmarirea prin GPS. Este asemanator cu cipul din cardurile bancare”, a explicat Danna.

Cum functioneaza tehnologia?

Danna are numai cuvinte de lauda despre noua tehnologie si spune ca spera ca in curand tot ce avem in portofel – de la cheia de la masina, la carduri bancare si carte de identitate – sa fie pe un astfel de cip. Pentru moment, cipul are menirea sa faca viata mai usoara celor care lucreaza la Three Square Market.