"Perioada de crestere economica lenta din Europa va dura cel putin 10 ani si nu vad o schimbare in aceasta privinta. Daca te afli in fruntea unei afaceri precum cea pe care o conduc eu si nu te pregatesti pentru asa ceva, atunci te pacalesti singur. Sper, spre binele Europei, sa ma insel, dar chiar si intr-un astfel de caz vom fi mai bine pozitionati. Este important sa privesti realitatea drept in fata", a declarat Paul Polman, intr-un interviu acordat Bloomberg, preluat de Mediafax.

Declinul increderii consumatorilor in SUA "ingrijoreaza lumea", iar recupererea celei mari economii a lumii va fi temperata, cu un avans anual al PIB de 2% daca Statele Unite "au noroc", a adaugat el.

"Oamenii se descurca cu greu pana la sfarsitul lunii" in SUA, 46 de milioane de americani depinzand de ajutoare guvernamentale pentru a cumpara alimente, a spus Polman.

Unilever genereaza aproximativ 16% din vanzarile anuale de 50 de miliarde de euro in SUA si aproape 25% in Europa, potrivit unor estimari ale analistilor Berenberg Bank si RBC Capital Markets.

Grupul anglo-olandez s-a adaptat la conditiile economice dificile prin reducerea costurilor, extinderea pe piete emergente, precum Indonezia, si introducerea unor branduri mai ieftine, a declarat Polman.