Titlurile Panasonic s-au apreciat cu 17%, cea mai mare crestere dupa septembrie 1974, la 692 yeni pe unitate.

Panasonic, al doilea mare producator japonez de televizoare dupa Sony, a obtinut un profit de 61 de miliarde de yeni (658 milioane dolari) in ultimele trei luni ale anului trecut, in timp ce analistii anticipau pierderi de 17 miliarde de yeni (162 milioane dolari), transmite Bloomberg.

Rezultatele financiare ale Panasonic, ca si cele ale Sharp, au fost sustinute de deprecierea yenului. Panasonic a luat totodata masura de eliminare a 38.000 de locuri de munca, din aprilie anul trecut, pentru reducerea costurilor, in conditiile cererii slabe pentru televizoare si a concurentei din partea Samsung Electronics.

Panasonic pare sa fi depasit momentul critic, ceea ce reduce temerile investitorilor privind supravietuirea companiei, considera Masamitsu Ohki, manager de fonduri la fondu lde hedging Stats Investment Management din Tokyo.

Compania a reiterat o estimare anterioara privind pierderi de 765 miliarde yeni (8,2 miliarde dolari) pe ansamblul anului trecut si urmeaza sa prezinte pana la sfarsitul lunii martie un nou plan pe termen mediu.