Cotatia retelei de socializare a pierdut 13% si a inchis sedinta de vineri pe bursa din New York la 63,75 dolari, potrivit Bloomberg. Valoarea unei actiuni a crescut aproape de trei ori de la oferta publica initiala derulata la 6 noiembrie.

Un analist al Macquarie a schimbat recomandarea privind actiunile Twitter de la neutru la vanzare. Pretul titlurilor a urcat cu 40% incepand cu 11 decembrie, cand Macquarie a inceput sa emita recomandari si analize vizand Twitter, fara a fi inregistrata o imbunatatire a fundamentelor companiei, a afirmat analistul Ben Schachter.

"Credem in continuare ca Twitter are un viitor promitator si multe oportunitati. Totusi, consideram ca nu s-a schimbat nimic in ultimele 15 zile care sa justifice crestrea valorii actiunilior", a spus acesta.

Ultimul trend de crestere a ridicat actiunile companiei cu mult peste pretul tinta pe 12 luni recomandat de Schachter, de 46 de dolari.

Compania, inca neprofitabila, are o valoare de 41,6 miliarde de dolari la cotatia din inchiderea sedintei de vineri, mai mare decat companii precum Time Warner Cable, Viacom si Target.

Investitorii se asteapta ca Twitter sa beneficieze de o crestere puternica a vanzarilor de publicitate pe platforme mobile. Diferentele majore dintre estimarile analistilor referitoare la profit au cauzat insa ingrijorare, a afirmat Schachter.

Twitter a anuntat, inainte de listarea la bursa, ca veniturile au crescut de peste doua ori in trimestrul al treilea, la 168,6 milioane de dolari, iar pierderile s-au triplat, la 64,6 milioane de dolari. In trimestrul al treilea al anului trecut, Twitter a inregistrat venituri de 82,3 milioane de dolari si pierderi de 21,6 milioane de dolari.

La noua luni, veniturile au crescut de doua ori fata de perioada similara a anului trecut, la 422,2 milioane de dolari, in timp ce pierderile au ajuns la 133,8 milioane de dolari, de la 70,7 milioane de dolari in ianuarie-septembrie 2012.