Oamenii spun că sunt mai eficienți și mai puțin stresați. Din aprilie, când s-a legiferat munca la distanță, și companiile sunt mai deschise față de această variantă, care le permite să scadă din costurile administrative.

Ovidiu: “In 2-3 minute tot mediul meu e pregătit pentru ziua de lucru. În dimineaţa asta merg pe un pic de rock”.

Ovidiu Chicea are 29 de ani, locuieşte în Sibiu şi este inginer specializat în dezvoltarea sistemelor de siguranţă pentru industria auto. Compania îi permite să lucreze de acasă o zi pe săptămână.

Asemenea lui sunt 35% dintre angajaţii romani, releva studiul ejobs. Se considera avantajaţi pentru că: nu mai pierd timp în trafic, economisesc banii pentru transport şi masa de prânz, petrec mai mult timp cu familia şi intră mai rar în conflict cu colegii de serviciu.

Ovidiu Chicea, inginer dezvoltare algoritmi: “Un alt lucru care poate să contribuie este că am toate lucrurile mele. Lucrurile de acasă, un roboţel care îmi face mie plăcere să-l văd sau snackurile. Tu îţi stabileşti condiţiile, temperatura, ambiantă, lumina, tot ce îţi doreşti tu.”

48% dintre cei întrebaţi au declarat că de când lucrează de acasă productivitatea lor a crescut. 86% dintre români îşi doresc acest mod de lucru, iar angajatorii au înţeles că, dacă ar fi mai flexibili, ar atrage mai uşor tineri specialişti.

Lăcrămioara Dărăban, manager resurse umane: “La Sibiu, mai bine de 70% sunt angajaţi sub 35 de ani. În primul rând apreciază faptul că pot să lucreze altfel şi pot să iasă din rutina unei zile de lucru în birou”.

Bogdan Badea, CEO Ejobs România: “E un diferenţiator al anumitor companii care vor să atragă angajaţi. Toată lumea se chinuie să ofere beneficii, să facă sedii cât mai frumoase, dar a permite munca de acasă e un mare diferenţiator pe care nu şi-l permite toată lumea din punct de vedere al activităţii”.

Există însă şi argumente contra muncii de la distanţa: cei care stau acasă ajung să lucreze mai mult, spun o treime dintre cei consultaţi, iar o cincime se simt singuri şi înstrăinaţi. 15% recunosc că au dificultăţi în a face schimb de informaţii cu colegii sau şefii.