Se poate inscrie oricine are peste 18 ani, mai ales ca salariile sunt mai mult decat tentante. Pe fluturasul unui incepator scrie 2.000 de euro. Insa trebuie sa stiti ca aceasta este una dintre cele mai stresante si grele meserii din lume.

In urmatorii ani, cateva sute de controlori de trafic vor iesi la pensie. Romatsa cauta deja inlocuitori insa procesul este anevoios. Un controlor de trafic se pregateste in 2-3 ani. Asa ca regia va face in septembrie un anunt de angajare. Regula este simpla - se inscrie cine vrea, ramane cine poate.

Candidatii au nevoie de diploma de BAC. Vor trece printr-un examen psihologic, unul de determinare a substantelor psihoactive. Urmeaza teste de sanatate, engleza si, cel mai important, testul Eurocontrol - special conceput pentru alegerea persoanelor care s-ar potrivi in aceasta meserie.

Citeste si: Oamenii care nu au voie sa greseasca. Controlorii de trafic aerian si cel mai negru cosmar al lor: cand aud in casti cuvintele ''Pan-Pan'' sau ''Mayday"

Din cei aproape 1.000 de candidati, cati au incercat anul trecut sa se angajeze la Romatsa, cateva sute au reusit sa ajunga pana la etapa finala a concursului. A urmat un test de aptitudini extrem de complicat, de cateva ore. La finalul lui au fost angajati 20.

Doar 0,5% trec de testul Eurocontrol. Acesta contine probe de logica, gandire, calcule matematice facute rapid, fara foaie sau pix.

Candidatul perfect trebuie sa stie sa se orienteze in spatiu, sa aiba o memorie buna, sa gandeasca rapid si sa ia decizii corecte in timp ce indeplineste mai multe sarcini. Sa poata lucra in conditii de stres, sa aiba o acuitate vizuala si auditiva foarte buna.

Astfel, spun specialistii, controlorul de trafic are cea mai stresanta meserie din lume. Cu toate acestea, interesul pentru angajare este mare, pentru ca si salariile sunt mari.

In Romania, un incepator primeste 2000 de euro, iar un angajat cu experienta 4 mii. In plus, beneficiaza de vacante decontate impreuna cu familia oriunde in lume. In prezent controlorii de trafic cer sa se pensioneze la 55 de ani, asa cum se intampla deja in Europa. La pensionarea anticipata un controlor de trafic poate primi pana la 60 de salarii compensatorii.