Cum sa te faci remarcat. Top 10 sfaturi pentru cei aflati in cautarea unui job

Pregatirea pentru intalnirea cu angajatorii este foarte importanta si conteaza foarte mult in procesul de angajare. Este esential sa iti cunosti obiectivele si asteptarile in raport cu noul loc de munca, insa la fel de important este sa stii asteptarile de partea cealalta

1. Actualizeaza-ti in mod constant CV-ul

2. Informeaza-te despre companie si specificul activitatilor acesteia 

3. Aplica la pozitiile disponibile in conformitate cu pregatirea si abilitatile tale

4. Trateaza cu seriozitate toate etapele de selectie

5. Ai o atitudine deschisa, comunicativa in discutia cu reprezentantii companiilor

6. Fii pregatit/a pentru un interviu cu exemple cat mai relevante din experienta ta

7. Fii permanent conectat/a la pulsul pietei muncii, in special in domeniul tau de activitate

8. Sa iti asiguri un update la nivelul standardelor si al tehnologiilor utilizabile in profesia ta, fluenta limbii engleze si, eventual, a unei alte limbi straine.

9. Participa la activitati si evenimente unde poti intalni compania in cadrul careia iti doresti sa te angajezi

10. Daca esti candidat fara experienta, implica-te in programe de internship, workshopuri, cursuri, concursuri, portofolii si proiecte project based.

Una dintre cele mai frecvente greseli este modul in care se prezinta la interviu (54%), pe a doua pozitie se situeaza redactarea CV-ului, 23% dintre angajatori semnaland acest fapt, in timp ce, pe a treia se afla o intelegere defectuoasa a modului de aplicare la joburile disponibile (17%), urmate de redactarea scrisorii de intentie (3%), respectiv negocierea salariului (3%).

La editia din aceasta toamna, va exista un stand, CV Experts, unde specialisti HR vor oferi scurte sesiuni de consiliere in ceea ce priveste redactarea CV-urilor, pentru a mari sansele de angajare ale candidatilor.

Ce se intampla cu CV-urile celor care aplica la standul companiilor

Candidatii care au aplicat fie la stand, prezentand fizic CV-ul, fie au aplicat ulterior online, vor intra automat intr-un proces de recrutare si selectie.

In urma selectiei, vor fi contactati candidatii potriviti pentru posturile deschise, iar dupa o scurta discutie telefonica, acestia vor fi invitati si la sediul companiei pentru a avea o intalnire formala, sub forma unui interviu.

De obicei, procesul de selectie este format din doua sau trei interviuri, incluzand sau nu o proba practica, in functie de tipul postului.

Cateva dintre orasele unde companiile fac recrutari sunt: Bucuresti, Timisoara, Sibiu, Alba-Iulia, Brasov, Iasi, Cluj-Napoca, Oradea, Ploiesti, Pitesti Deva, Piatra Neamt, Arad etc. 

Job-uri pentru care angajatorii intampina dificultati de recrutare

Job-urile adresate candidatilor care detin abilitati tehnice (Java, ABAP, SharePoint, SAP functional), dar si cunostinte avansate de limbi straine, printre care: germana, franceza, spaniola, italiana, suedeza, norvegiana, finlandeza si daneza, sunt cele pentru care angajatorii se lovesc de obstacole in recrutare.

In plus, pozitiile cu un grad mai mare de senioritate care presupun o combinatie de competențe tehnice si limbi straine, alaturi de joburile adresate specialistilor de nisa, in special in zona de IT, unde numarul candidatilor este limitat.

Programe de internship si trainee 

Printre oportunitatile de cariera 50% dintre locurile de munca sunt dedicate candidatilor entry-level, 28% sunt pozitii middle-level, in timp ce 18% sunt senior-level pentru profesionistii cu peste 5-7 ani experiența.

5% sunt programe de internship&trainee. Studentii si proaspat absolventii care vor sa intre intr-un internship pot aplica la peste 23 de programe disponibile in cadrul companiilor care participa la eveniment. Iata cateva dintre ele:

BearingPoint Romania (Paid Internship Business Consulting – SAP; Internship Reporting and Software Development)

BCR (Internship Back Office)

Ericsson Telecommunications Romania (IT Graduate Program)

IBM (Internship Test Specialist, Internship Support Center Representative (UNIX/LINUX)

Internship Business Operations Analyst)

InCrys (Internship IT Sourcer)

Kaufland Romania (Program Trainee)

KFC (Manager Trainee)

Microsoft  (Microsoft Academy College Hires – Support Engineers)

NN Asigurari de Viața  (Internship HR-Sales)

Oracle (Part-Time Internship in Deal Management - German Speakers, Internship - Cloud Applications Technology Solution Consultant - French Speakers, Part-Time Internship in Deal Management - Portuguese Speakers)

Piraeus Bank  (Programul de Internship SHARE BANKING. SHARE VALUE)

Prysmian Group (Graduate Program)

ProCredit Bank (Young Bankers - Program Internațional), SGS Romania (Programator Junior)

Societe Generale European Business Services (Internship HR, Young Graduates Internship Program).  

Peste 30 de workshop-uri si conferinte se vor tine la Angajatori de TOP Bucuresti. 

Joburi la nivel international

Pentru cei care doresc o cariera la nivel international sau care vor sa faca o schimbare si sa se dezvolte profesional intr-un mediu cultural diferit, 39% dintre angajatori pun la dispoziție posturi internationale, fie ca acestea sunt pe o durata limitata de timp sau permanente.

Cateva dintre aceste companii sunt: METRO SYSTEMS Romania, Misys Financial Software, BCC (IT outsourcing), G2 Travel, Stefanini Romania, Allianz Worldwide Partners Romania, DB Schenker Global Services Europe, Da Vinci Engineering GmbH, InCrys, Luxoft Romania, Unilogic Information Technology Ltd. (Betologic), Temenos, BearingPoint Romania, TELUS International Europe. 

Beneficii salariale si non-salariale

Estimarile companiilor in privinta salariilor variaza in functie de nivelul de experienta, iar aceste valori pot fi puternic influentate de specializarea candidatului, rezultatele obtinute anterior, experienta relevanta pe o pozitie anterioara, etc.

Oportunitatile de cariera depasesc salariile medii din Romania si sunt deschise pentru orice nivel, atat pentru persoane senior-level cat si pentru cele entry-level.

Potrivit firmelor, pentru pozitiile entry-level angajatorii ofera o remuneratie cuprinsa in intervalul 300-400 €, iar pentru cele middle-level intre 700–1000 €. Pentru candidatii senior-level aceasta este undeva intre 700-1500 €, iar in anumite cazuri, salariile pot depasi nivelul de 1500 €.  

Companiile ofera si o serie de alte beneficii non-salariale.  

In urma rezultatelor studiului “Cei mai doriti angajatori 2015” a reiesit ca principalele trei criterii care i-ar determina pe candidati sa se relocheze sunt salariul, pachetul de beneficii si posibilitatea de dezvoltare profesionala.

La aceasta editie a targului, aproximativ 38% dintre angajatori ofera pachete de relocare.

Exista si beneficii neobisnuite oferite de companii, unii angajatori se axeaza pe alte metode prin care sa mentina candidatii satisfacuti si motivati la job: spatii dedicate relaxarii, precum game rooms si biblioteci, biciclete, dezvoltare profesionala prin workshop-uri sau cursuri in centrele din tara si strainatate.

Fie ca e vorba de calatorii sau experiente unice (ex: zbor cu parasuta etc.), masaj la birou, existenta unui Hall of Fame pentru angajati, precum si produse personalizate sau carduri de reduceri, sunt numeroase companii care pun la dispozitia angajatilor sai si alte beneficii care sa ii ajute sa se dezvolte armonios la locul de munca.

Angajatori de TOP Bucuresti va avea loc joi, 22 octombrie, in intervalul 10.00-17.00 si vineri, 23 octombrie, intre orele 10.00-19.00, la Sala Palatului

Din experienta editiilor anterioare, recrutorii si-au indeplinit in proportii ridicate planurile de recrutare. Peste 36% dintre ei au declarat ca au avansat discutii cu 10-20 de candidati, 25% au abordat intre 20-50 de persoane in vederea recrutarii, iar 25% dintre specialistii HR au demarat discutii in vederea angajarii cu mai putin de 10 candidati prezenti la targ, in timp ce 15% au initiat discutii cu intre 50-100 de candidati si peste 100 de candidati. 

Accesul la targ se desfasoara pe baza CV-ului Barcode

Pentru a facilita procesul de recrutare si modalitatea de aplicare la joburile de la targ, a fost introdus conceptul de CV Barcode. Candidatii trebuie sa isi faca un cont pe platforma www.hipo.ro, in cazul in care nu au deja unul, unde sa completeze datele personale si experienta de munca.  

Apoi, vor putea genera un CV Barcode pe care il vor printa intr-un singur exemplar.

CV-ul Barcode poate fi utilizat pentru a aplica la toate pozitiile deschise in cadrul targului, fiind inregistrat la stand si salvat in baza de date a companiilor de la Angajatori de TOP.

Cateva dintre companiile care au confirmat prezenta la Angajatori de TOP:

Adecco, Microsoft, Misys Financial Software, Wipro Business Process Services, Xerox, Kaufland Romania, KFC, McDonaldas Romania, Stefanini Romania, Urgent Cargus, Temenos, Societe Generale European Business Services, Intralinks, Allianz Worldwide Partners, Computer Generated Solutions Romania, TELUS International Europe, BearingPoint Romania, TELEKOM ROMANIA, METRO SYSTEMS Romania, Arcelor Mittal, Automatic Data Processing (ADP) Romania, Luxoft Romania, UTI Group, BCR, Genpact, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, Vodafone Shared Services Romania, WNS Romania, 1&1, NN Asigurari de Viata, DB Schenker SSC, Dell, SNC Lavalin, Groupama, Carrefour, Amoma.com, OTP Bank Romania, Accenture, DB Global Technology, Ericsson Telecommunications Romania, Federal Mogul Motorparts, Grup Renault Romania, Teamnet International, Raiffeisen Bank etc.