Pentru Branson, personalitatea viitorului angajat este mult mai importanta decat alte aptitudini pe care acesta le-ar putea avea pentru job, noteaza Business Insider.

Oamenii care sunt “amuzanti, prietenosi, empatici si dornici de a-i ajuta pe ceilalti” sunt cei care conteaza, pentru ca restul lucrurilor se pot invata, a scris Branson pe LinkedIn.

“Poti sa inveti cele mai multe sarcini extrem de repede, odata ce te apuci de ele. In trei luni, de obicei, ajungi sa cunosti dedesubturile unei meserii. Daca esti multumit de partea cu personalitatea, indreapta-ti atentia catre experienta si expertiza. Gaseste oameni care au abilitati transferabile – vei avea nevoie de jucatori de echipa care sa intervina cand e cazul. In timp ce specialistii sunt, uneori, necesari, nu ar trebui sa subestimam versatilitatea”, a mai spus miliardarul.

Richard Branson recunoaste si ca nu este un mare fan al “recrutarii la gramada”, cum se intampla in cazul companiilor care fac angajari masive si reduc standardele de cautare, ajungand adesea cu oameni nepregatiti pentru job. Antreprenorul ii sfatuieste, totodata, pe manageri sa isi faca timp ca sa ajunga sa cunoasca personalitatea celor intervievati. Interviurile sunt stresante, iar introvertitii pot deveni tacuti, in timp ce extrovertitii pot face exagerari.

Cu toate astea, mogulul avertizeaza ca cei mai buni oameni nu sunt neaparat cei care se conformeaza standardelor sau care se incadreaza in anumite tipare: “Sa nu va fie teama sa angajati oameni deosebiti, care gandesc diferit fata de restul. Unii dintre cei mai buni oameni pe care i-am angajat nu pareau sa se potriveasca la inceput, dar in timp s-au dovedit indispensabili.”