Confruntaţi cu alegerea de a face schimbări majore în modul lor de viaţă sau a învăţa să trăiască cu riscurile sporite de securitate, majoritatea oamenilor, inclusiv călătorii, par să fie hotărâţi să nu îşi schimbe modul de viaţă”, a spus Joussen, potrivit News.ro.

Nu cred că va fi un impact. Fiecare atac este oribil, dar sunt un fenomen al timpului nostru, în Berlin, în Paris, în Londra, în Bruxelles şi acum în Barcelona. Este o stare de fapt. În fiecare săptămână se întâmplă ceva”, a afirmat Joussen, referindu-se la evenimentele din Spania, care au început cu o dubă care a intrat în mijlocul pietonilor în zona Las Rambas din Barcelona, ucigând 15 oameni.

În timp ce TUI şi touroperatori concurenţi precum Thomas Cook au fost nevoiţi să facă faţă schimbărilor în obiceiurile de a călători ale oamenilor, în urma primelor atacuri din Europa revendicate de Statul Islamic, nivelul dizlocărilor a scăzut cu fiecare atac produs.

Oamenii ”normalizează” nivelul pericolului terorismului în viaţa lor, comparându-l cu riscul unui accident rutier în drumul spre aeroport, de exemplu, a explicat Joussen.

Majoritatea oamenilor spun că nu îşi vor schimba comportamentul. Jocurile de fotbal fac parte din viaţa mea, concertele fac parte din viaţa mea, cumpărăturile pe Las Rambas fac parte din viaţa mea, călătoriile fac parte din viaţa mea. Asta văd după trei-patru ani de atacuri”, a spus şeful TUI.

British Airways nu a raportat o scădere vizibilă a rezervărilor după ce în Marea Britanie au avut loc trei incidente cae au dus la moartea a 34 de oameni în acest an, în timp ce Deutsche Lufthansa a anunţat că cererea a rezistat în urma decesului a zeci de oameni în urma unui atac cu un camion care a avut loc a Berlin de Crăciun, având loc şi o revenire a cererii de pe pieţele sensibile din SUA şi Asia. Vânzările au scăzut la sfârşitul lui 2015 şi în 2016, după ce 240 de oameni au murit la Paris, Bruxelles şi Nisa.

Joussen a spus că turismul din Tunisia a avut de suferit în urma unui atac pe plajă care a ucis 38 de oameni. Spania, Grecia şi alte destinaţii europene au beneficiat de acest fapt, iar vânzările vor fi mai uşoare în aceste regiuni decât în nordul Africii, chiar dacă şi acolo cererea îşi revine.

Egiptul a devenit una dintre pieţele TUI cu creşterea cea mai rapidă. Numai Marea Britanie mai interzice zborurile spre Sharm el-Sheikh, după detonarea unui avion la decolare, în 2015. Şi Tunisia ar putea reveni în ofertele TUI.

Turcia îşi revine la rândul ei, iar TUI urmează să crească oferta pe această piaţă, vara viitoare, după ce a menţinut-o neschimbată în acest an.