Potrivit reprezentantului Asociatiei de promovare si dezvoltare turistica a Bucurestiului, promovarea Capitalei in afara tarii va avea ca principale directii viata efervescenta din oras - Centrul Vechi, influenta comunismului si existenta celei mai mari cladiri din Europa - Palatul Parlamentului, partile de autentic romanesc - cu Muzeul Satului si Muzeul Taranului, zona verde a orasului, cu lacurile sale si chiar si mitul Dracula.

"Putem promova viata culturala, Festivalul Enescu, arhitectura si istoria orasului, imprejurimile Bucurestiului si multe altele. Toate insa trebuie asamblate de catre specialisti, iar acest lucru se va intampla in curand", a declarat Ile, citat de Mediafax.

El crede ca in prezent cel mai important punct de atractie pentru straini este reprezentat de modul de viata al bucurestenilor si ca romanii sunt prietenosi si multi dintre ei vorbesc limbi straine. Strainii care vin in Bucuresti pleaca, in general, cu o impresie mai buna decat cea avuta la sosire.

"Scopul nostru este sa generam aceasta prima vizita si, din pacate, aici avem de combatut anumite sabloane pe care strainii inca le mai au despre Bucuresti, ca este un oras nesigur, cu caini vagabonzi, in care nu ai ce sa faci sau unde esti furat la tot pasul, cu prostitutie sau mizerie. Aici, rolul nostru va fi extrem de important, sa le aratam ca suntem un oras la fel ca altele din Europa, unde se intampla si lucruri rele, si bune, dar unde meritasa vii, pentru ca este placut", a adaugat oficialul asociatiei de promovare.

Bucurestenii sunt prietenosi si vorbesc limbi straine. Turistii pleaca cu o impresia mai buna decat cea de la venire

Turistii straini care ajung in Bucuresti sunt nemultumiti ca lipseste un sistem de informare pietonal, cu harti, mai ales in zona Centrului Vechi si ca nu exista un calendar al evenimentelor promovat din timp, care sa contina si programul muzeelor si spectacolelor de cultura. Un alt motiv de nemultumire pentru straini este situatia taxiurilor din oras, atat transferul de la Otopeni, cat si eventualele curse prin oras, mai ales noaptea, turistii considerand ca acestea sunt un factor de risc si stres pentru ei. O alta problema este lipsa parcarilor in centrul orasului pentru autocarele cu turisti.

Asociatia de promovare si dezvoltare a turismuluiin Bucuresti a fost infiintata in iulie anul trecut, prin asocierea a noua membri fondatori: ANAT, care reprezinta agentiile de turism, FIHR, una dintre asociatiile care reprezinta hotelurile din Bucuresti, HORA - reprezentantul restaurantelor din Capitala, SKAL, care reuneste specialisti din turism, Camera de Comert si Industrie Bucuresti, Compania Aeroporturi Bucuresti, UNTRR, ca exponent al transportatorilor, Tarom si Primaria Municipiului Bucuresti.

Bugetul initial a fost reprezentat de contributia fiecarui membru, si anume 1.500 de euro. Pasul imediat urmator a fost aprobarea in sedinta de consiliu de la finele lunii noiembrie a unei sume de 500.000 lei lunar, contributia Primariei Municipiului Bucuresti catre asociatie pentru promovarea orasului.

Potrivit datelor INS, in structurile de cazare din Bucuresti au innoptat in 2013 aproximativ 1,32 milioane de persoane, dintre care aproape 600.000 de straini, mai mult decat orasele Constanta (436.500 turisti), Brasov (396.300 turisti), Timisoara (224.400 turisti) si Sibiu (222.800 turisti) impreuna si de doua ori mai multi fata de intreg litoralul.

Asociatiile din turism estimeaza ca dintre straini 70% sunt oameni de afaceri, veniti la diverse conferinte sau congrese, iar 30% au venit efectiv pentru turism.