Dream Jet este pe jumatate avion, pe jumatate apartament de lux si pentru 74.000 de dolari poate fi al tau o ora.

Avionul, transformat dintr-un 787 Dreamliner de la Boeing, este operat de Deer Jet – o unitate in plina expansiune a conglomeratului HNA Group, cu sediul la Beijing, care isi extinde portofoliul si in afara tarii.

HNA Group a cumparat recent o participatie de 25% la Hilton si foloseste avionul VVIP 787 (Very, Very important person) pentru a se extinde pe piata hoteliera.

Divizia Deer Jet a incheiat un parteneriat cu hotelurile Waldorf-Astoria si St. Regis pentru folosirea avionului de lux pentru calatorii ale clientilor de la Hong Kong, la Roma, Paris sau Tahiti.

In timpul unei calatorii la Seattle, cand l-a transportat pe Adam Tan, CEO-ul HNA Group, la o intalnire cu fondatorul Microsoft Bill Gates, Deer Jet si-a deschis usile si pentru public.

Este ca la voi acasa”, a spus Tan jurnalistilor.

Nu, nu este ca la noi acasa si nici macar ca intr-un avion obisnuit. Cei care urca in aeronava isi lasa incaltamintea la intrare, dupa care intra intr-un foaier circular. De aici, se intra in cockpit, pe de o parte, si, in partea cealalta, intr-un lounge luxos si intr-un apartament de lux.

Peretii sunt apoperiti cu lemn, ferestrele sunt mari, iar livingul este dotat cu masute de cafea pe care se regasesc sculpturi in sticla realizate de celebrul artist american Dale Chihuly. Interiorul nu este acoperit cu detalii aurite sau stralucitoare. Avionul este luxos, dar nu strident sau vulgar.

Aeronava este pilotata doar de piloti ai companiei Hainan Airlines, detinuta de asemenea de grupul HNA, care au cel putin 10.000 de ore de zbor, din care 2.000 de 787.

Boeing permite clientilor care cumpara 787 sa aleaga cate locuri va avea aeronava si cum vor fi pozitionate, precum si o serie de facilitati, cum ar fi lounge-uri, bucatarii si baruri, pentru a imbunatati experienta calatorilor.

Aeronava a zburat prima data in 2013, cand inca nu fusese amenajata asa cum arata acum. Transformarea aeronavei s-a facut in 2016 si a costat pana la 150.000 de milioane de dolari, potrivit estimarilor din industrie. Asta pe langa cei 200 de milioane de dolari pe care compania i-a dat pe achizitia modelului 787 de la Boeing.

In prezent, este singurul 787 amenajat in acest fel, insa Deer Jet a mai comandat unul, care va intra in flota companiei in 2018.

Sursa foto: www.deerjet.com