Asta scrie celebra revistă Vogue, după ce o jurnalistă renumită pentru reportajele turistice, făcute în toate colţurile lumii a stat 3 zile în oraşul de pe Someș. A rămas impresionată de localurile şi clădirile cu patina vremii, dar, mai ales de oamenii plini de viaţă.

Articolul apărut în revistă Vogue face o radiografie completă a vieţii sociale din Cluj-Napoca. Autoarea articolului, Alia Akkam, a petrecut trei zile aici şi a descoperit un oraş fascinant, care nu are nevoie de legende ca să atragă turişti.

Am descoperit un oraş minunat prin felul lui de a fi. Mulţi oameni îmi scriu acum că i-am făcut curioşi şi că vor să vadă cu ochii lor Clujul, iar unii mi-au scris că deja şi-au programat o vacanţă la Cluj”, spune Alia.

Jurnalista de la Vogue îi îndeamnă pe turişti să viziteze cafenele şi restaurante care dau culoare oraşului. S-au investit în ultimii ani milioane de euro în aceste localuri. Iar arhitecţi, designeri de interior şi studenţi la arte au făcut din asemenea baruri minuni arhitecturale.

În cele mai spectaculoase sunt dotate cu roboţi care se mişca, sculpturi din lemn sau figurine din metal.

Peste 20 de publicaţii străine au scris despre noi şi acest lucru a făcut să crească rulajul zilnic de clienţi străini. Le place că e ceva ieşit din tipar, e o poveste nouă, un loc unde ai vrea să mergi şi să te laşi dus de poveste”, spune Cristiana Luiza Negu, PR-ul unei cafenele din Cluj.

De la an la an, Clujul atrage tot mai mulţi turişti. Anul trecut, de pildă, au fost peste 600 de mii.

Anul trecut am avut o dublare a numărului de turişti faţă de 2012 şi am avut o creştere a numărului de turişti dublă faţă de media naţională. Suntem oraşul din România cu cea mai mare creştere a numărului de turişti”, susține Ovidiu Câmpean, director direcția de dezvoltare locală a primăriei Cluj-Napoca.

20 la sută dintre turiştii care au vizitat Clujul anul trecut au fost străini, majoritatea atraşi de festivalurile de muzică şi film organizate aici.