Conform strategiei turistice a Croaţiei, pragul de 100 de milioane de înnoptări ale turiştilor urma să fie depăşit abia în 2020.

Anul trecut, 18,5 milioane de turişti au vizitat Croaţia, un avans de 13% faţă de 2016, iar 16,6 milioane au fost vizitatori străini. Majoritatea acestora a venit din Germania şi Slovenia, dar s-au înregistrat creşteri ale numărului de turişti din Marea Britanie, SUA, China, Australia.

Veniturile din turismul intern şi extern au ajuns anul trecut la aproximativ 11 miliarde de kuna, a afirmat Cappelli. Acesta se aşteaptă un avans de 5% - 7% al numărului vizitatorilor străini.

Principalele destinaţii turistice din Croaţia au fost anul trecut Dubrovnik, Rovinj, Porec, Medulin şi Umag.

Datele statistice oficiale arată că, în primele nouă luni din 2017, Croaţia a înregistrat venituri din turism de aproximativ 9,8 miliarde de dolari, o creştere de 10% comparativ cu perioada similară din 2016.