"Nu am fost primiti cu bratele deschise in Romania. De aceea am ales doar doua aeroporturi mici, care au inteles importanta unei curse Ryanair." Acesta era raspunsul dat la lansarea Ryanair in Romania, in aprilie 2008, de Tomasz Kulakowski, pe atunci director de vanzari al Ryanair pentru Europa Centrala si de Est, la intrebarea de ce nu au ales sa zboare din Bucuresti si au preferat Arad si Constanta.

In toamna lui 2010, Ryanair nu mai zboara nici de la Arad, ci doar de la Constanta. In paralel, Ryanair devenea lider pe piete precum Polonia si cucerea pas cu pas tarile Baltice sau Ucraina.

Cu alte cuvinte, veni, vidi si mai putin vici. Cam asta au facut gigantii europeni ai aviatiei low-cost, care au intrat pe piata romaneasca in urma cu cativa ani, in plin boom economic, plini de planuri marete, dar nu au reusit in timp sa se impuna la fel cum au facut-o in partea de vest a continentului si chiar si in alte state din Europa Centrala si de Est.

Citeste intreaga analiza pe www.businessmagazin.ro!