In tot acest timp, echipele de salvare au reluat operatiunile de cautare, intrerupte pana acum de trei ori, din cauza vremii. 21 de oameni sunt inca dati disparuti, iar sansele de a-i mai gasi in viata sunt aproape zero. 

Chiar daca a trecut mai bine de o saptamana de la naufragiu, supravietuitorilor le e imposibil sa depaseasca momentele de cosmar.

''Toata lumea a simtit impactul. Nu incapea indoiala ca ceva era in neregula. M-am uitat in spate si am vazut o doamna care pur si simplu ‘zbura’ catre bucatarie si un membru al echipajului care alerga dupa ea si incerca sa o salveze", isi aminteste Justin Evans. ''Angajatii de pe nava au facut tot ce-au putut sa ne salveze, insa nu aveau cum sa reuseasca mai mult. Erau pusti mai tineri decat mine."

La locul naufragiului, echipele de salvare recurg la explozii controlate, care sa deschida brese in carcasa uriasei nave.

"Sunt micro-dispozitive, plasate pe ferestrele partii de vas aflata sub apa. Sunt detonate, iar asta deschide rute de acces care ne permit sa ajungem la zone importante pentru operatiunea de cautare”, explica Filippo Marini, purtatorul de cuvant al Garzii de Coasta italiene.

Altfel spus, scafandrii nu se vor opri pana cand nu vor peria si cel mai bine ascuns ungher de pe Costa Concordia. Si asta, chiar daca operatiunea devine tot mai complicata, iar sansele de a gasi pe cineva in viata in apele aproape inghetate sunt aproape nule.

In paralel, se contureaza un proces urias imptriva proprietarilor vasului. Doua firme de avocatura din New York, dar si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Italia, au anuntat ca saptamana viitoare vor da in judecata compania Costa Cruises, in numele pasagerilor. Despagubirile minime pe care spera sa le obtina sunt de 160 de mii de dolari pentru fiecare participant la croaziera.