Micsorarea preturilor este generata in special de scaderea cererii, interesul turistilor mutandu-se catre pachete tip charter, in destinatii cu mare si plaja, unde se pot bucura de relaxare, valuri si vizite optionale.

Majoritatea turistilor care cumpara vacante online au ales deja, pentru vara aceasta, pachete in locatii insorite, precum insulele grecesti - Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar si Mallorca sau Tenerife (Spania), Cipru, Croatia sau Portugalia.

"Este un efect normal al pietei. Vara este perioada concediilor prelungite in destinatii calde, majoritatea cu mare, plaje si atractii la indemana, si mai putin a sejururilor active, in destinatii urbane", explica Remus Visan, directorul general al Paravion.

Marile orase europene tind sa fie lasate pe plan secund de turisti pe timpul verii, care prefera sa le viziteze primavara sau toamna, cand nici caldura nu este sufocanta in marile aglomeratii urbane. Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi in capitalele europene se inregistreaza in lunile considerate high season pentru acest tip de vacante, respectiv, aprilie mai, septembrie, octombrie.

Cele mai mari scaderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break incepand cu 1 mai ajung la 20% in orase din Italia, Cehia sau Olanda. Astfel, daca in martie un sejur de 2 zile in Roma, cu cazare la hotel de trei stele, mic dejun si bilete de avion incluse, costa, in medie, 315 euro de persoana, in iunie, acelasi pachet poate fi achizitionat cu 275 de euro.

De asemenea, costul unui city break de 2 nopti in Amsterdam, cu cazare tot la hotel de 3 stele, cu mic dejun si zbor dus-intors inclus, se ridica la peste 450 euro in plin sezon, dar scade la circa 410 euro/persoana in iunie. Cei care vor sa vada Praga pe timp de vara o pot face intr-un buget mediu de 240 euro/persoana, fata de 300 de euro/persoana, costul unui pachet cu 2 nopti de cazare la trei stele si biletele de avion in luna martie.

In ciuda atentatelor care au lovit Europa in ultimele sase luni, cererea pentru city break-uri nu a scazut deloc, ba dimpotriva. Vanzarile Paravion pentru acest tip de pachete au crescut cu circa 40% fata de perioada similara a lui 2015.

Paravion va intra, in acest an, pe pietele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu si sud-estul Asiei, extindere care va genera, in 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidata pe grup.