Calatorii vor afla de la experti in domeniul protectiei consumatorilor ce drepturi au cand zborul lor intarzie, cand bagajul este pierdut sau cand pachetul de vacanta este diferit fata de ceea ce s-a promis in brosura.

Evenimentul “E dreptul tau! Actioneaza!” are loc in cadrul campaniei Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor.

An de an, un numar din ce in ce mai mare de oameni calatoresc cu avionul. Astfel, dreptul pasagerilor pe transportul aerian a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale drepturilor consumatorilor”, declara, intr-un comunicat, Irina Chirtoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din Romania.

Pasagerii vor afla despre dreptul la informare din partea companiei aeriene, dreptul la asistenta si dezpagubiri de pana la 1.220 de euro, in conformitate cu politica companiei aeriene, in caz de intarziere prelungita a plecarii, anularea zborului sau refuz de imbarcare.

In acelasi timp, calatorii vor fi informati si despre dreptul la prioritate de transport si asistenta adecvata pentru copii fara insotitor si pentru pasagerii cu mobilitate redusa.

Daniela Nane, ambasador al campaniei, va fi prezenta in cadrul acestui eveniment pentru a discuta cu pasagerii din aeroport despre drepturile lor si va oferi consultanta si sfaturi.

Pasagerii pe transportul aerian sunt, in general, constienti de drepturile pe care le au, dar se simte o puternica nevoie de consultanta si asistenta. Prin participarea la acest eveniment, ne propunem sa reamintim atat pasagerilor cat si companiilor aeriene ca pasagerii europeni au drepturi, ca aceste drepturi trebuie respectate si aplicate in mod egal tuturor”, adauga Irina Chirtoiu.