"Romania nu este o destinatie in care copiii sa faca ceva, sa nu se plictiseasca. Nici Bulgaria nu este, desi sta mai bine decat Romania. Pentru copii este nevoie de aquapark-uri si alte facilitati. Problema este legata si de infrastructura, pentru ca nu vrei sa tii copiii sase ore pe drum", a spus del Valle, cetatean spaniol rezident in Romania.

El a afirmat ca mai mult de 25% dintre familiile care calatoresc in timpul verii merg cu copiii in vacanta. Oficialul Happy Tour crede ca Romania nu este potrivita nici ca destinatie pentru indragostiti.

"Romania este o destinatie pentru vanatori, pentru natura, Bucurestiul este foarte cunoscut in afara pentru viata de noapte, adica pentru discoteci, cluburi. Romania este cautata si pentru cazinouri, mai ales de evrei si arabi", a adaugat el.

El crede ca Romania ar trebui sa promoveze mitul Dracula si Delta Dunarii, foarte cunoscute in lume, insa rar asociate cu Romania.

"Avem Dracula, Delta Dunarii - un fluviu foarte cunoscut in toata Europa si in toata lumea. Intreaga delta a fluviului este aici, dar noi nu o promovam. Daca mergi in SUA, in Ilinnois, si intrebi: Ce stiti despre Romania? Ati auzit de Dracula? Si daca ti se raspunde ca da, atunci asta trebuie sa promovam. Dracula este una dintre cele mai citite carti din lume si este tradusa in foarte multe limbi straine. Daca promovarea este deja facuta, de ce nu ne folosim de acest brand?", a afirmat managerul celei mai mari agentii de turism din Romania.

Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania dupa cifra de afaceri, a primit in acest an de la mai mult de 15 agentii romanesti mari si medii oferte pentru a fi preluate, insa compania detinuta de fondul de investitii spaniol GED nu intentioneaza sa mai cumpere firme in perioada urmatoare.

"Nu planuim sa cumparam alte agentii de turism. Avem un portofoliu complet si vrem sa dezvoltam toate brandurile. Vrem sa promovam reteaua de agentii asociate. Avem 65 de agentii asociate, pe care scrie Happy Tour, iar scopul nostru este sa ajungem la 100 in acest an", a afirmat directorul general.

Cifra de afaceria intregului grup Happy Tour a fost anul trecut de 57 milioane de euro. Compania spaniola de administrare a fondurilor de investitii GED a cumparat in aprilie, anul trecut, pachetul majoritar de actiuni al turoperatorului Prestige Tour, fondat de Mircea Vladu, tranzactia fiind realizata prin intermediul agentiei de turism Happy Tour.

Achizitia a fost efectuata la cateva luni de la achizitia site-ului Paravion.ro, de rezervare a biletelor de avion, si a companiei Travel House de catre GED. Cu cativa ani in urma, GED a achizitionat de la Nicolae Demetriade firma Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania dupa cifra de afaceri.

Portofoliul GED include 27 de companii, dintre care 11 in estul Europei, in special in Romania (Happy Tour, Paravion, Travel House, Diamedix, Bioservice, Total Energy Business, Rosegur, Fonomat, Inforpress si RED).