In martie, Wizz Air a introdus de asemenea check-in-ul online fara costuri, in timp ce in aeroport, in momentul rezervarii, acesta costa 21 de lei si 42 de lei daca se face in ziua plecarii.

Pe de alta parte, Tarom introduce de la 1 iulie un nou sistem de acceptare a bagajelor de cala, tarifele la clasa economic pentru excedentul de bagaj scazand de cinci ori, potrivit reprezentantilor companiei.

Carpatair

Compania aeriana Carpatair a introdus, din 24 iunie, serviciul de check-in online, care poate fi folosit de catre pasageri cu pana la o ora inainte de plecare.

Serviciul este disponibil pentru zborurile cu plecare din Romania, Moldova, Ungaria si Ucraina, iar in scurt timp va fi extins in toata reteaua de zboruri Carpatair, inclusiv cursele din Italia, Grecia si Germania.

In paralel, clientii companiei pot opta pentru check-in-ul la aeroport, fara a plati taxe suplimentare.

"Obiectivul nostru a fost acela de a oferi cat mai multa flexibilitate pasagerilor si nu de a le impune o anumita optiune prin conditionari legate de tarife", a declarat vice-presedintele de marketing si vanzari al companiei, Paula Ardelean.

Serviciul este disponibil cu maxim 24 ore si cu pana la o ora inainte de plecare. Dupa finalizarea procesului de check-in online, pasagerii trebuie sa printeze cartea de imbarcare.

Prin noul serviciu, pasagerii pot alege in avans locul preferat in avion si pot inregistra bagajele la ghisee speciale, iar daca acestia opteaza si pentru zbor cu retur la un interval de timp scurt fata de plecare, pot realiza formalitatile de check-in online si pentru aceasta cursa.

Blue Air

Compania low-cost Blue Air va introduce, la 1 iulie, un serviciu prin care pasagerii pot efectua formalitatile de check-in pe internet, cu pana la trei ore inainte de plecare, serviciul fiind valabil initial pentru zborurile cu plecare din Bucuresti, Sibiu si Bacau. Pentru a incuraja folosirea serviciului online, compania va introduce, totodata, o taxa de check-in pentru cei care opteaza pentru verificarea direct in aeroport.

Potrivit companiei, dupa efectuarea check-in-ului online, pasagerii trebuie sa printeze cardul de imbarcare si sa se prezinte la aeroport cu 60 de minute (persoanele care calatoresc doar cu bagaj de mana), respectiv 90 de minute (cei care au si bagaj de cala) inainte de ora programata pentru decolare.

Noul serviciul este disponibil cu maximum 14 zile inainte de plecare."Prin introducerea serviciului de check-in online pentru toti pasagerii nostri vom exclude stresul cozilor si al aglomeratiei din aeroport. Procesul este foarte simplu, include doar cativa pasi care pot fi completati in cateva minute", a declarat directorul general al Blue Air, Sherif Ussama, citat de Mediafax.

Tot la 1 iulie, compania va introduce o taxa de check-in, pentru a incuraja folosirea serviciului online si pentru a fluidiza traficul de pasageri din aeroport. Astfel, calatorii care opteaza pentru check-in in momentul rezervarii, la agentiile Blue Air si partenere sau prin call center, vor plati o taxa de 5 euro, iar pentru cei care vor face check in-ul in aeroport, inainte de plecare, se va percepe o taxa de 10 euro.

Aceasta taxa se percepe doar pentru cursele pentru care pasagerii au optiunea de check-in online, respectiv cele cu plecare din Bucuresti, Sibiu si Bacau.

Wizz Air

Compania aeriana low-cost Wizz Air a introdus in martie serviciul de check-in online pe piata romaneasca, in cele trei baze operationale din Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, dar si in Targu Mures.

"Noul serviciu este introdus treptat pentru toate aeroporturile de unde opereaza Wizz Air si va fi disponibil in intreaga retea a companiei pana la 1 aprilie 2010", au spus atunci reprezentantii companiei.

"Daca pasagerul calatoreste doar cu bagaj de mana, atunci se poate prezenta direct la controlul de securitate. In cazul in care calatorul are bagaje pe care doreste sa le lase la cala, va trebui sa treaca intai pe la punctul de predare al bagajelor de cala", se arata in comunicatul companiei.

Mai mult, Wizz Air a introdus o taxa pentru check-in la aeroport incepand cu 1 aprilie 2010. "Daca se va opta pentru check-in la aeroport in momentul rezervarii, taxa va fi de 21 lei, iar daca se va opta pentru check-in direct la aeroport, in ziua plecarii, se va achita o taxa de 42 lei. Serviciul de check-in on-line va fi gratuit si va ramane cel mai eficient mod de a realiza procedura de check-in", preciza documentul.

Tarom

Tarom schimba de la 1 iulie sistemul de acceptare a bagajelor de cala, de la cel bazat pe greutate la cel bazat pe piesa, astfel ca pasagerii care calatoresc la clasa economic vor plati un tarif de cinci ori mai mic pentru excedentul bagajului de cala.

"Pasagerii Business pot transporta gratuit trei piese standard de bagaj, iar pasagerii clasei Economic pot transporta gratuit o piesa standard. Pasagerii Flying Blue care detin carduri Elite sau Elite Plus pot transporta gratuit intre doua si patru piese de bagaj, in functie de clasa de calatorie", se arata intr-un comunicat Tarom.

Modificarea va fi operata doar pe zborurile operate cu aeronavele proprii.

O piesa standard de bagaj are o greutate de cel mult 23 de kilograme, iar suma maxima admisa a dimensiunilor acesteia (inaltime + latime + lungime) este de 158 de centimetri.

Actualul sistem prevede un tarif fix de 50 de euro pentru a doua piesa de bagaj de cala in greutate de cel mult 23 de kilograme, in timp ce sistemul anterior de taxare prevedea tarife de la 10 la 12 euro pe kilogram.

Pasagerii inscrisi in programul de fidelizare Flying Blue, la care Tarom a aderat din data de 5 iunie 2010, care detin carduri Elite sau Elite Plus, vor putea transporta gratuit inca o piesa standard de bagaj de cala, suplimentar fata de cele mentionate anterior.

Numarul pieselor de bagaj transportate gratuit poate ajunge, astfel, la patru, in cazul pasagerilor care calatoresc la clasa Business, in timp ce pasagerilor Flying Blue, care zboara la clasa Economic, le este acceptat transportul gratuit a doua piese de bagaj.

Noul sistem aduce si alte facilitati pasagerilor, respectiv copii cu varste de pana la doi ani neimpliniti, care nu ocupa loc in avion, au dreptul la transportul unei piese de bagaj de cala de cel mult 10 kilograme, cu o suma maxima admisa a dimensiunilor (lungime+latime+inaltime) de 115 centimetri si al unui carucior pliabil.

Totodata, persoanele cu mobilitate redusa au dreptul la transportul gratuit al scaunului cu rotile, iar animalele de companie ale acestora sunt acceptate gratuit la transport, cu instiintarea prealabila a companiei.

"Pasagerii care doresc sa transporte mai multe piese de bagaj de cala decat norma acceptata gratuit sunt rugati sa contacteze oricare dintre agentiile Tarom, cu cel putin trei zile lucratoare inainte de plecare, pentru a beneficia de posibilitatea obtinerii de tarife preferentiale, acordate pentru transportul unui numar mai mare de piese de bagaj", se precizeaza in comunicat.

Noul sistem nu aduce schimbari in politica de acceptare a bagajelor de cabina, astfel ca fiecare calator are dreptul sa transporte, gratuit, in cabina de pasageri o piesa de bagaj de mana (cu o suma maxima a dimensiunilor de 115 centimetri si o greutate maxima de 10 kilograme) si un obiect personal, cum ar fi geanta, servieta sau laptop.