• 1 EUR Euro RON
  • 1 USD USD RON
  • 1 GBP GBP RON
  • 1 CHF CHF RON
Peste 40% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeti functional: stiu sa citeasca, dar nu inteleg ce citesc. De aici, incapacitatea de a intelege ce li se cere la examene

Peste 40% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeti functional: stiu sa citeasca, dar nu inteleg ce citesc. De aici, incapacitatea de a intelege ce li se cere la examene

Peste 42% dintre copiii din Romania cu varsta de 15 ani au dificultati in domeniul alfabetizarii functionale, arata date statistice prezentate, luni, la o conferinta pe aceasta tema, organizata la Cluj de Administratia Prezidentiala.

Potrivit datelor prezentate, sistemul educational romanesc are probleme serioase in ceea ce priveste alfabetizarea functionala si multipla, elevii romani situandu-se pe locul 49 din 65 la testarea PISA din 2009, la sectiunea lectura si intelegerea textului. La sectiunea matematica si la stiinte Romania s-a situat pe locul 47. La nivelul Europei, dupa Romania se mai afla doar Albania.

Raportul Grupului la Nivel Inalt arata ca 40,4% dintre elevii romani sunt sub nivelul 2 (corespunzator evaluarii PISA), ceea ce, practic, inseamna incapacitatea acestora de a intelege cele mai simple sarcini la examenele nationale. Potrivit informatiilor oferite de organizatori, acest lucru inseamna, practic, ca acesti tineri nu vor putea accede decat la locuri de munca care cer un nivel minim de educatie. Potrivit reprezentantilor Departamentului de Educatie si Cercetare al Administratiei Prezidentiale procentul a ajuns in 2016 la peste 42 la suta.

Potrivit specialistilor, conceptul de alfabetizat functional presupune o persoana capabila sa citeasca un text, sa il inteleaga, sa faca conexiunile cu ceea ce stia inainte de citirea textului, capacitatea sa de a-si formula un punct de vedere cu privire la ce a citit, de a exprima in scris sau oral punctul sau de vedere si, nu in ultimul rand, de a aplica informatiile/cunostintele obtinute in contexte de viata reala, adica functionarea in societate.

Studiile arata ca un nivel scazut al acestor competente are ca efect o crestere economica redusa si fara capacitatea de sustenabilitate. Din acest motiv, statele membre UE si-au propus ca tinta reducerea numarului elevilor de 15 ani, care au dificultati in domeniul alfabetizarii functionale, la un procent mai mic de 15% pana in 2020. In prezent media europeana este de 20%.

7 noiembrie 2016 15:16
Modifică setările cookies