Si in acest an, firmele de publicitate merg "la sigur", asociind produsele cu imaginea unor staruri din lumea filmului si sportului. Daca Arnold Schwarzenegger face reclama la bere, actorul Jon Stamos promoveaza o marca de iaurt.

"Pentru companii, avantajul este ca reclama este imediat recunoscuta. Daca oamenii il vad pe Arnold Schwarzenegger in reclama Bud Light, vor fi mai atenti. Daca o vad pe Miley Cyrus, se vor uita la ea", explica James Cooper, directorul revistei "Adweek".

Unde nu sunt vedete, firmele de publicitate au punctat in plus la creativitate: "Ce-ai zice daca iti spun ca, de fiecare data cand masina face 160.000 de kilometri, un inginer german isi primeste aripile?" (secventa dintr-un spot Volkswagen)

"Este un risc sa investesti atat de multi bani intr-un spot atat de scurt. De aceea, firmele sunt foarte atente la capitolul creatie si nu risca foarte mult: folosesc catelusi, bebelusi si maimute", adauga managerul publicatiei americane.

Un alt element pe care companiile mizeaza deseori il reprezinta sex simbolurile consacrate. De pilda, frumoasa actrita america Scarlett Johansson isi pune farmecul in slujba unei bauturi racorioare. Reclama este cea mai controversata din acest an, pe motive politice insa. Compania producatoare este israeliana si detine o fabrica intr-o colonie din teritoriile ocupate. Acesta e si motivul pentru care activistii pro-palestinieni au cerut boicotarea produsului. Reactiile negative au fost atat de puternice, incat au fortat-o pe Scarlett sa renunte la titlul de ambasador onorific al organizatiei caritabile OXFAM.

Indiferent de controverse, ramane cert faptul ca reclamele din pauza Super Bowl vor avea o audienta uriasa. Specialistii  estimeaza ca evenimentul de duminica noapte va fi urmarit de peste 110 milioane de americani.