Pentru prima data in istoria Super Bowl, meciul de duminica seara se va juca in aer liber, iar meteorologii au anuntat in jur de 8 grade Celsius.

Cu o zi inaintea marelui meci, stadionul a fost curatat de zapada, sub privirile oficialilor de la liga de fotbal si ale primarului din New York, Bill de Blasio. "Fotbalul este chiar mai special cand afara este putin racoare", spune primarul.

Oricum, De Blasio nu va simti asta pe propria piele. Va privi meciul la televizor, alaturi de fiul lui, respectand imaginea de familist modest, cu care a castigat voturile cetatenilor. Asta in conditiile in care cele mai ieftine bilete vandute in ultimele saptamani au costat 1600 de dolari, iar cele mai scumpe s-au apropiat de 10.000 de dolari.

"Chiar daca meciul are loc la New York, chiar daca va fi ger, oamenii vor veni. Este Super Bowl, este o experienta de nedescris", spun fanii Super Bowl.

Peste 110 milioane de americani vor urmari meciul. Sondajele arata ca 36 la suta dintre acestia vor fi mai atenti la reclamele care ruleaza in pauza decat la joc. 30 de secunde de publicitate costa in medie 4 milioane de dolari, dar cu tot costul ridicat - e o adevarata bataie intre clienti. "Fac asta fiindca, daca reclama are succes, atunci castigul este urias", explica Mike Ozanian, editor Forbes Magazine.

Nebunia spoturilor publicitare de la Super Bowl dateaza de trei decenii, cand Steve Jobs a riscat difuzand in pauza o reclama controversata la primul sau Macintosh. "Apple a inregistrat atunci o crestere spectaculoasa a vanzarilor. Reclama a fost extrem de eficienta", mai spune Mike Ozanian.

Reclama Apple a costat la acea vreme cateva sute de mii de dolari. De atunci, insa, sumele cheltuite pe reclamele de la Super Bowl au crescut vertiginos. In ultimul deceniu, costurile s-au dublat, de la 150 de milioane de dolari, la 300 de milioane de dolari.