Propunerea a fost prezentata intr-un raport realizat pentru presedintele francez, Francois Hollande, in care sunt incluse diverse masuri pe care guvernul de la Paris le-ar putea adopta impotriva a ceea ce autoritatile franceze considera evitarea taxelor de catre companii precum Google, Amazon si Facebook.

Aceste companii aduna cantitati mari de informatii despre utilizatori si le folosesc pentru a-si face produsele mai atractive sau pentru a directiona publicitate relevanta catre clienti. Atat de extinsa este colectarea de date personale si atat de promitatoare sunt oportunitatile de afaceri, incat raportul descrie acest tip de informatie drept "materia prima" a economiei digitale.

Google genereaza venituri de peste 30 de miliarde de dolari anual din publicitate, inclusiv 1,5-2 miliarde de dolari in Franta. La fel ca multe alte companii americane active pe internet, nu plateste aproape deloc taxe in Franta.

Atingerea obiectivului privind taxarea marilor companii de pe internet va fi dificila, se arata in raport, intrucat va fi necesara colaborare internationala.

Si Sarkozy a vrut sa taxeze publicitatea pe Internet

Franta a luat in calcul si alte taxe in trecut. In mandatul predecesorului lui Hollande, Nicolas Sarkozy, guvernul de la Paris a propus o taxa pe publicitatea pe Internet. Propunerea a stagnat ulterior, intrucat companiile locale au afirmat ca vor fi afectate mai mult decat Google. Autoritatile franceze supravegheaza de asemenea discutiile dintre Google si furnizorii francezi de informatie online, care vor sa fie platiti pentru linkurile pe care motorul de cautare le ofera catre continut de pe site-urile lor.

Nivelul taxei se va baza pe numarul de utilizatori de internet urmariti de o companie, acesta urmand sa fie stabilit prin audit extern. Autorii raportului nu au recomandat un nivel de taxare si nu au estimat eventuale venituri.