Din iulie, BRAT a introdus in MIP acelasi arbore de clasificare a marcilor utilizat si la monitorizarea TV, precum si o noua interfata. Aceste schimbari permit beneficiarilor sa faca mai rapid si mai usor analize pentru cele cinci medii monitorizate, denumirile si clasificarile produselor, serviciilor, grupurilor de produse si ale sectorului de activitate fiind acum comune. MIP permite astfel analize ale investitiilor publicitare ale unui client, unei marci sau ale unui sector, analize de competitie sau de piata pe o clasificare comuna. 

In primul semestru din 2014, au fost investite aproximativ 284 de milioane de euro (valoare ratecard) in publicitate in mediile (presa scrisa, radio, online si OOH), monitorizate in studiul MIP, realizat de BRAT. 

Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 78% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, site-uri, statii radio și TV) de tip self-promotion si cross-promotion a inregistrat aproximativ 15%. 

Mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul semestrului I din 2014, iar alte tipuri de publicitate (precum parteneriatele media, campaniile pro-bono) au insumat aproximativ 5%. 

In ceea ce priveste volumele investite in publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisa a avut 36% din total, radioul - 36%, online-ul - 19%, iar OOH - 9%. 

Volumele totale de publicitate au inregistrat in semestrul I din 2014 o crestere per ansamblu de aproximativ 3% fata de aceeasi perioada din 2013. 

Cresterea publicitatii standard/barter a fost de 13%, in timp ce scaderea cea mai accentuata a avut-o mica publicitate din presa scrisa. 

Fata de semestrul al doilea al anului 2013 se observa o scadere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 8%.

In cazul publicitatii standard, scaderea este de aproximativ 6%, iar cea mai mare descrestere procentuala a inregistrat-o tot mica publicitate (presa scrisa) - aproximativ 43%. 

Din analiza tipului de publicitate standard/ barter pe fiecare mediu in parte se observa ca presa scrisa a inregistrat o scadere de aproximativ 8% fata de semestul I din 2013 si de aproximativ 16% fata de semestrul al doilea al anului 2013. 

O crestere spectaculoasa in semestrul I din 2014 au inregistrat investitiile in publicitatea radio, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, tendinta confirmata si de cresterea cu 6% fata de semestrul al doilea din 2013. 

In mediul online s-au inregistrat scaderi cu 8% fata de semestrul I din 2013 si o scadere de 16% fata de semestrul al II-lea din 2013.

Publicitatea OOH a scazut cu 10% fata de semestrul I din 2013 si cu respectiv 15% fata de semestrul II din 2013. 

Aproximativ 7.000 de marci au comunicat in semestrul I din 2014 pe cele patru medii monitorizate, in scadere cu aproximativ 8% fata de acelasi semestru din 2013 si cu 9% fata de semestrul al II-lea din 2013. Totusi, pe OOH se inregistreaza cresteri atat fata de semestrul I din 2013 (aproximativ 14%), cat si fata de semestrul al II-lea din 2013 (5%). 

Cele mai mari volume de publicitate au fost atrase de primele 10 sectoare de activitate (retail general, medicamente, servicii de telecomunicatii, business, vehicule, comenzi alte produse, gospodarie, cosmetice pentru femei, credite, bauturi nealcoolice), respectiv 65% din volumul investitiilor. 

Din analiza volumelor investite pe fiecare sector de activitate pe baza mediului de comunicare in care au fost facute investitiile in publicitate rezulta ca masinile si magazinele online au preferat sa comunice pe online, in timp ce magazinele, supermarket-urile si produsele farmaceutice au preferat comunicarea pe radio.

Cosmeticele pentru femei au intrat in presa scrisa, care a atras 88% din investitiile in publicitate din acest sector.  Comparativ cu perioada similara din 2013, in prima jumatate a anului 2014 se poate observa o crestere generalizata a investitiilor in publicitate pentru primele 10 sectoare de activitate. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in retail si in industria farmaceutica.  Fata de semestrul II din 2013, in semestrul I din 2014, sectoarele de activitate au evolutii diferite. Pentru retail, medicamente si bauturi nealcoolice au fost inregistrate cresteri semnificative, in timp ce serviciile de telecomunicatii inregistreaza o scadere de aproximativ 32%, creditele bancare - 33%, iar magazinele pentru gospodarie - aproximativ 13%. 

In ceea ce priveste preferinta mediilor, in semestrul I din 2014 versus semestrul I din 2013, medicamentele si cosmeticele pentru femei au diminuat publicitatea in presa scrisa si s-au reorientat spre promovarea pe radio. Retailul a migrat catre promovarea in presa scrisa (288% crestere), in detrimentul mediului online (o scadere de 58%).  Retailul continua tendinta de promovare in presa scrisa in detrimentul online si OOH, in timp ce medicamentele cresc investitiile in publicitate pe radio si online. Bauturile nealcoolice sunt in crestere pe toate mediile, in special pe radio (115%). 

In topul clientilor de publicitate, producatorul de medicamente Zdrovit si supermarketul Lidl detin primele doua pozitii, devansand companiile Orange si Vodafone, care au fost fruntase in 2013.

Investitiile primilor 10 clienti de publicitate insumeaza 33% din totalul volumelor investite in 2013.