In Augsburg,  semafoarele pentru pietoni au fost integrate in borduri. Autoritatile orasului german au luat aceasta masura dupa ce au observat ca multi dintre utilizatorii de smartphone-uri isi riscau viata, fiind prea distrasi de telefoane pentru a mai observa semnele de circulatie. Un studiu recent a aratat ca 20% dintre pietonii europeni risca, astfel, sa fie implicati in accidente de trafic, tinerii fiind cei mai predispusi. In SUA, lucrurile stau chiar mai rau: 1 din 3 pietoni dau mesaje sau raspund la mailuri in timp ce traverseaza. Si China incearca sa gaseasca solutii pentru aceasta problema: in 2014, au fost create benzi speciale pentru “smombies”, termen rezultat din alaturarea cuvintelor “smartphone” si “zombies”.

Hashtag-urile sunt luate in serios de companii. Desi initial era doar un instrument de sortare a mesajelor de pe Twitter, platforma care nu avea un newsfeed, hashtag-ul e acum prezent in majoritatea campaniilor digital-driven si nu pare sa plece nicaieri. In ultimii 5 ani, in intreaga lume au fost depuse 2.898 de cereri pentru a transforma diferite hashtag-uri in marci inregistrate, dintre care jumatate doar in ultimul an.

Google vrea sa-i invete pe romani marketing digital. Anul acesta, Google va investi 42 milioane de euro pentru a extinde cunostintele digitale ale europenilor. In Romania, investitia s-a materializat deja in Atelierul Digital, o platforma online gratuita care cuprinde 89 de lectii video, impartite in 23 de teme, printre care prezenta in Social Media, promovarea pe dispozitive mobile, integrarea online-offline sau eCommerce. Optional, utilizatorii sustin un test la finalul cursului, in urma caruia pot primi o certificare Google si IAB Europe. România este codasa Uniunii Europene la competente digitale, Conform Digital Economy & Society Index (DESI).