Ideea care schimba status quo-ul unei industrii

A aparut pentru prima data in 2013, cand publicatia londoneza Financial Times a prezentat-o la o conferinta dedicata propriilor oameni de vanzari. In competitia cu gigantii advertisingului digital cum sunt Google, Yahoo sau Facebook, dar si cu alti publisheri care atrag audiente mai mari, Financial Times incearca – la fel ca si The Economist – o regandire radicala a modului in care obtine venituri din publicitate.

In loc sa masoare volumul impresiilor generate, publicatia le propune advertiserilor un model bazat pe atentia userului, care ia in calcul timpul petrecut pe site si durata expunerii la mesajul brandului. Aceasta tranzitie de la CPM (costul pe mia de impresii) la CPH (costul pe ora sau pe 30 de secunde), arunca in aer un sistem de cumparare media vechi de doua decenii.

Click-uri versus secunde

Pana acum, numarul de afisari pentru o reclama si rata de click a bannerului (CTR) intrau in rapoartele de performanta ale agentiilor pentru campaniile de display.
 
“Am descoperit ca impresiile generate tin mai mult de o secunda, de doua, de cinci si chiar de 10” a declarat Jon Slade de la Financial Times. “De ce sa nu punem pret pe asta si la fel sa faca si agentiile de media”.

Folosind tehnologia Chartbeat pentru urmarirea activitatii oricarui vizitator pe o pagina, Financial Times masoara performanta unei reclame cu un cronometru: acesta se declanseaza atunci cand o reclama a aparut pe ecran timp de cel putin 5 secunde, iar din reclama se vede minim 50%. Metoda arata ca vizitatorii care au fost expusi reclamei au, in medie, cu 79% mai multe sanse sa-si aminteasca brandul.

E o alternativa controversata dar care, spun unii specialisti, ar putea deveni intr-un an o metoda larg acceptata de cumparare a reclamelor online, iar in viitor chiar cea mai buna metoda.  

Sursa: adage.com