“In 2015, piata suplimentelor alimentare vandute prin farmacii a ajuns la 210 - 215 milioane de euro, dar estimarile noastre privind vanzarea totala - inclusiv in mediul online, arata ca este o piata de aproape 500 de milioane de euro. 40% din publicitatea pentru piata farma a fost reprezentata de campaniile la suplimente alimentare”, a declarat Catalin Vicol, presedintele Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA).

Oficialul PRISA este de parere ca avansul acestei piete se datoreaza investitiilor in publicitate si campaniilor de educare derulate in ultimii ani de Patronat.

Potrivit comunicatului, publicitatea suplimentelor alimentare are nevoie in Romania de un cadru legislativ unitar, in linie cu prevederile legislatiei europene in materie.

Acesta precizeaza ca in Romania, ca si in celelalte state membre UE, publicitatea pentru suplimente alimentare este guvernata de prevederile Regulamentului 1924/2006 al Comisiei Europene si de cele ale Regulamentului 1169/ 2011 in ceea ce priveste afirmatiile legate de nutritie si sanatate.

“Regulamentele Europene sunt aplicabile publicitatii pentru orice produs sau supliment alimentar si pentru orice spatiu publicitar - de la audiovizual pana la mediul online sau la marca inregistrata”, a afirmat Stephane Martin, presedintele EASA.

La nivelul organismelor de autoreglementare europene au fost inregistrate, in 2015, aproximativ 180 de sesizari pentru publicitate la suplimente alimentare, din circa 60.000 plangeri inregistrate in total de EASA, pentru orice fel de publicitate.

In 2015, Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a primit 121 de plangeri privind 103 comunicari comerciale, din care 18 au vizat comunicarea pentru suplimente alimentare. In acelasi timp, in Romania au fost depuse si sesizari fata de publicitatea pentru produse farmaceutice: OTC si dispozitive medicale, in total 9 cazuri' a declarat Oana Cociasu, presedintele RAC.

Consiliul Roman pentru Publicitate a fost saptamana trecuta pentru prima oara gazda Adunarii Generale a Aliantei Europene a Standardelor in Publicitate (EASA) . Cei peste 70 de participanti, reprezentand in jur de 40 de organizatii de autoreglementare nationale si 16 asociatii profesionale ale industriei publicitare la nivel european si international, si-au ales noul consiliu director si au convenit asupra strategiei Aliantei pentru perioada urmatoare. Noul presedinte al EASA este Stephane Martin, Director General al Autoritatii de Reglementare a Publicitatii din Franta ( ARPP).

Conferinta EASA in Romania a fost organizata de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) si sustinuta de KMG International – Rompetrol, CEC Bank, Coca Cola Romania, Prodal ’94, Nestle, Unilever, Ursus Breweries, Medlife, Roteleshop, in parteneriat cu PRISA.