1. Real Beauty – Dove

Agentia de publicitate Ogilvy & Mather Brazilia

De cand a fost lansata pe YouTube, in luna aprilie, reclama a strans peste 60 de milioane de vizualizari. Un artist desenator al FBI a fost rugat sa realizeze portrete-robot ale unor femei, o data bazandu-se pe descrierile oferite chiar de acestea, apoi luandu-se dupa descrierile unor straini.

Al doilea rand de schite au iesit mult mai bine, mesajul fiind ca femeile au o perceptie mult prea critica asupra propriei persoane.
 
2. The Farmer – Ram Trucks

Agentia de publicitate The Richards Group

Divagand de la reteta consacrata a reclamelor de la Super Bowl, Ram Trucks a reusit sa capteze atentia a 108 milioane de spectatori, aducand un omagiu simplu, dar de efect fermierului american. Reclama este compusa din mai multe fotografii pe fundalul carora se aude vocea regretatului crainic de radio Paul Harvey, citind un discurs despre fermieri.
 
3. Hump Day – Geico

Agentia de publicitate The Martin Agency

Este una dintre cele mai distribuite reclame din 2013, strategia sa bazandu-se tocmai pe incurajarea oamenilor sa o trimita mai departe prietenilor, pe Internet, in fiecare zi de miercuri. A devenit atat de populara, incat o scoala generala din Connecticut le-a interzis chiar elevilor sa mai foloseasca citate din ea, atata timp cat sunt in campus.
 
4. Stay Together – Skype

Agentia de publicitate Pereira & O’Dell

Campania Stay Together, creata de Skype, spune povestea adevarata a doua adolescente, una din Noua Zeelanda, cealalta din Indiana, ambele nascute cu malformatii ale bratelor. Clipul arata cum cele doua s-au sustinut reciproc in perioada adolescentei prin intermediul Skype, fara sa se fi intalnit fata in fata. Reuniunea dintre cele doua, aratata in cele trei minute, a facut ca Stay Together sa fie una dintre cele mai emotionante campanii din acest an.
 
5. Brotherhood – Budweiser

Agentia de publicitate Anomaly

Fiul lui Ridley Scott (unul dintre cei mai influenti regizori contemporani, cunoscut pentru productiile Gladiatorul sau Hannibal), Jake, a regizat reclama Budweiser de la Super Bowl 2013. Este vorba despre povestea de prietenie dintre un manz din rasa Clydesdale si antrenorul sau. Calutul care apare in film s-a nascut cu numai sapte zile inainte de inceperea filmarilor.
 
6. Bear and the Hare – John Lewis

Agentia de publicitate Adam&Eve DDB

A devenit deja o traditie ca retailerul englez sa lanseze unele dintre cele mai emotionante reclame in preajma sarbatorilor de iarna. De data aceasta este vorba de un spot de animatie, care ar fi costat peste 11 milioane de dolari, ce urmareste prietenia dintre un iepure si un urs, ce rateaza mereu Craciunul, din cauza ca hiberneaza. Pe fundal ruleaza melodia “Somewhere Only We Know”, interpretata de Lily Allen.
 
7. Test Drive – Pepsi Max

Agentia de publicitate TBWA/Chiat/Day LA

Unul dintre trendurile din acest an, in materie de publicitate, a fost cel al farselor,in care companiile isi puneau clientii in situatii inedite. Reclama celor de la Pepsi Max il infatiseaza pe pilotul de curse Jeff Gordon, deghizat, care pare ca vrea sa cumpere o masina la mana a doua. In testul auto pe care il face inainte de incheierea tranzactiei, acesta il baga de-a dreptul in sperieti pe vanzator.
 
8. Girls – GoldieBlox

Agentia de publicitate the Academy

Reclama vrea sa sparga stereotipurile feminine. GoldieBlox este “un joc pentru viitorii ingineri” ce a primit finantare prin platforma de crowdfunding KickStarter. Jucariile de culoare roz sunt distruse iar pe fundal se aude piesa Girls, a celor de la Beastie Boys.
 
9. The Epic Split – Volvo Trucks

Agentia de publicitate Forsman & Bodenfors

Desi este una dintre ultimele aparute, aceasta reclama a devenit rapid unul dintre filmuletele virale de pe Internet, reusind sa stranga peste 50 de milioane de vizualizari in numai doua saptamani de la lansarea pe YouTube. Celebrul actor Jean-Claude Van Damme face spagatul intre doua camioane Volvo aflate in miscare, pe fundalul melodiei Only Time, de la Enya. Potrivit realizatorilor, cascadoria este reala, numai ca Van Damme este sustinut de niste corzi de siguranta, care nu se vad pe filmare.
 
10. Reunion – Google Search

Agentia de publicitate Ogilvy Mumbai

In acest spot este vorba de utilitatea motorului de cautare, pusa in slujba umanitatii. Separarea Indiei de Pakistan, in 1947, a dus la despartirea a doi buni prietei. Ani mai tarziu, cu ajutorul tehnologiei moderne, nepoata celui din India se hotaraste sa ii faca bunicului un cadou si sa il ajute sa isi revada prietenul din copilarie, dupa mai bine de sase decenii. Toate detaliile emotionantei reintalniri sunt puse la punct cu ajutorul motorului de cautare.