In faza initiala, serviciile platite vor fi disponibile in regim limitat, cu 30 de canale partenere, variind de la "Sesame Street" la "Ultimate Fighting Championship", la un pret de aproximativ 2,99 dolari pe luna pentru un canal, a anuntat YouTube intr-o conferinta.

YouTube va gazdui serviciile oferite de distribuitori, model care presupune costuri mai reduse comparativ cu Netflix, care cumpara licente de la producatorii de continut. Serviciul video al Google va reusi astfel sa evite riscurile presupuse de crearea de continut, imbogatind totodata oferta disponibila clientilor.

Primele 30 de canale platite disponibile pe YouTube fac parte dintr-un program pilot, a declarat in conferinta Malik Ducard, director in cadrul companiei. "Acesta este numai inceputul", a afirmat el.

Toate cele 30 de canale vor oferi clientilor o perioada de proba de 14 zile, iar in unele cazuri abonamentul anual va presupune un discount. Vanzarile generate din abonamente vor fi impartite intre YouTube si titularii canalelor, carora le va reveni cea mai mare parte din venituri.

Google incearca sa extinda sursele de venituri ale YouTube dincolo de publicitate. Compania ofera deja spre inchiriere filme de la Paramount Pictures si Walt Disney, la un pret de 3,99 dolari.

Creatorii de continut care vor opta pentru canale cu abonament pe YouTube vor putea vinde si spatiu publicitar, a adaugat Malik Ducard, care a comparat modelul cu cel al canalelor de televiziune prin cablu. Printre partenerii initiali se mai numara National Geographic Kids, Jim Henson Family TV si Laugh Factory.

Analistii bancii Barclays estimeaza ca YouTube va inregistra in acest an venituri de 3,6 miliarde de dolari si are o valoare de piata de pana la 21,3 miliarde de dolari.