Potrivit Zenith, cheltuielile cu publicitatea pe retelele sociale inregistreaza o crestere de 20% pe an si in 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisa.

In 2020 insa, publicitatea pe social media o va devansa "lejer" pe cea din presa scrisa. In plus, publicitatea pe platforme precum Facebook si Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet in anul 2019, fata de 16% in prezent.

"Social media si video online sunt motoarele care sustin o crestere continua a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, in pofida amenintarilor politice la adresa economiei", sustine Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.

Pe asamblu, Zenith prognozeaza o crestere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea in 2017, un ritm similar cu cel din 2016. Potrivit agentiei, este vorba de o performanta frumoasa avand in vedere ca in 2016 o serie de evenimente importante precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la iesirea din Uniunea Europeana si alegerile prezidentiale din SUA au dus la cresterea pietei de advertising in acest an.

Publicitatea video online cunoaste o crestere rapida, de 18% pe an, si ar urma sa ajunga la un total global de 35,4 miliarde de dolari in 2019, mai mult decat publicitatea la radio dar mult in urma publicitatii pe televizor.

Dezvoltarea rapida a platformelor de social media pe dispozitivele mobile, viteza crescuta de conectare la Internet si tehnologiile mai sofisticare au modificat modul in care consumatorul se informeaza. In replica, industria media a fost afectata de evolutiile din industria de advertising, firmele redirectionand bugetele de publicitate dinspre sursele traditionale de genul presa scrisa spre siteuri web.