Smartphone-ul ar putea functiona insa mai mult ca o casa mobila de marcat, parte a strategiei Amazon de a-si creste vanzarile de muzica in format digital, continut video, dar si alte produse comercializate pe site-ul companiei. 

Smartphone-ul va fi disponibil in SUA, incepand din 25 iulie, la preturi de la 199 de dolari si pana la 299 de dolari cu abonament pe doi ani. Fara contract, telefonul se va vinde cu 649-749 dolari, potrivit Amazon. 

Amazon spera ca functiile diferite sa ajute smartphone-ul sa iasa in evidenta pe o piata aglomerata, dominata de Apple si Samsung. 

Fire Phone are patru camere care pot urmari fata utilizatorului pentru a ajuta ecranul sa afiseze imagini aparent 3D si permit utilizarea functiei de scroll pe pagini web sau carti electronice doar prin inclinarea dispozitivului. 

Ecranul este de 4,7 inci, usor mai mare decat cel al iPhone, si camera de 13 megapixeli. 

"Incercam sa facem ceva diferit si mai bun. Exista clienti care vor gasi aceste functii utile si le vor adopta", a declarat directorul general al Amazon, Jeff Bezos, la prezentarea produsului. 

Seful companiei de retail a demonstrat functia "Firefly", care permite telefonului sa recunoasca, folosind camera si mai multi senzori, produse aflate la vanzare, semne, muzica sau emisiuni TV. 

"Poti face ceva in cateva secunde. Un utilizator poate indrepta telefonul catre un pachet de guma si sa-l comande online. De asemenea, poate indrepta telefonul catre o pictura pentru a afla mai multe despre artist", a spus Bezos. 

Amazon intra pe piata smartphone, foarte dificila, pentru a-si consolida pozitia pe comertul online, a declarat James McQuivey, analist la Forrester Research. 

Smartphone-ul include si un abonament de un an la serviciul Prime, care asigura livrare gratuita in doua zile precum si streaming video online.