In trimestrul patru, Apple a vandut 17,7 milioane de telefoane mobile pe piata americana, in crestere cu 38% fata de aceeasi perioada din 2011, potrivit datelor Strategy Analytics.

Nivelul vanzarilor confera Apple o cota de 34% pe piata americana in ultimele trei luni ale anului trecut, inaintea Samsung, care a comercializat 16,8 milioane de telefoane, nivel echivalent cu o cota de 32%.

Livrarile totale de telefoane pe piata americana au crescut cu 4% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 52 milioane de unitati.

Apple are o pozitie puternica in SUA, dar se confrunta cu intensificarea concurentei din partea Samsung si a altor producatori de smartphone-uri care folosesc sistemul de operare Android al Google.

Samsung produce si telefoane mai ieftine, cu functii mai putin sofisticate, si este lider mondial pe piata aparatelor mobile, cu vanzari de peste 100 de milioane de unitati in trimestrul al patrulea.

"Succesul Apple a fost alimentat de ecosistemul iPhone si AppStore, preturile subventionate generos de operatorii de telecomunicatii si marketingul extins pentru noul model Iphone 5", a declarat Neil Mawson, analist la Strategy Analytics in Londra.

Totusi, portofoliile mai largi de produse ale Samsung si ale altor producatori au inceput sa erodeze cresterea Apple la nivel global. Luna trecuta, Apple a raportat cea mai lenta crestere a profitului dupa 2003 si cea mai slaba crestere a vanzarilor din ultimele 14 trimestre.

Samsung ar putea recastiga in 2013 prima pozitie pe piata americana, cu noi modele precum Galaxy S4.

Pe piata mondiala a tabletelor, vanzarile totale au urcat cu 75%, la 52,5 milioane unitati in trimestrul patru, potrivit datelor companiei de analiza a pietei IDC, publicate joi. Cota de piata a Samsung a crescut de la 7,3% la 15%, iar cea a Apple a scazut de la 52% la 44%.