Apple a vandut, in iulie-septembrie 2015, 48 de milioane de telefoane iPhone, cu 22% mai mult decat in perioada similara a anului trecut, raportand astfel rezultate peste estimarile analistilor.  

Cea mai mare companie din lume a depasit valoarea de 45,2 miliarde dolari reusita de ExxonMobil in 2008, dupa ce lansarea ultimelor iPhone-uri a dus profitul cu 31% mai sus in trimestrul IV. 

Numai intre iulie-septembrie 2015, profitul net al Apple a crescut cu 31%, pana la 11,1 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a urcat cu 22%, pana la 51,5 miliarde dolari.

Cu toate acestea, cresterea raportata de Apple se bazeaza aproape in intregime pe un singur produs, iPhone, care in ultimul trimestru au reprezentat 62,5% din cifra de afaceri a grupului cu 48 de milioane de unitati vandute.

In timp ce vanzarile de calculatoare Mac continua sa se mentina la un nivel solid (5,7 milioane de unitati vandute in ultimul trimestru), vanzarile de tablete iPad s-au redus sub pragul de 10 milioane de unitati.  

De asemenea, rezultatele publicate de Apple scot in evidenta importanta pietei chineze pentru viitorul grupului american.

In trimestrul iulie-septembrie 2015, Apple a realizat venituri de 12,5 miliarde de dolari in China, Hong Kong si Taiwan, aproape 24% din vanzarile Apple, si o crestere de 99% comparativ cu veniturile inregistrate in perioada similara a anului trecut in aceiasi regiune, chiar daca datele statistice arata ca economia chineza incetineste.  

Pentru trimestrul fiscal in curs, octombrie-decembrie, Apple a anuntat ca se asteapta la o cifra de afaceri cuprinsa intre 75,5 si 77,5 miliarde de dolari, iar directorul general Tim Cook s-a declarat increzator ca vanzarile de telefoane iPhone vor depasi cifrele record de anul trecut, cand Apple a comercializat 74,46 milioane de telefoane iPhone in ultimele trei luni din 2014.  

Dependenta Apple de un singur produs incepe sa-i ingrijoreze pe unii analisti.

"Orice slabiciune in ceea ce priveste vanzarile de iPhone in trimestrul care se va incheia in decembrie ar putea alimenta ingrijorarile cu privire la incetinirea ciclului de reinnoire a smartphone-urilor", a declarat Colin Gillis, analist la BGC Partners.   

Apple incearca sa raspunda prin diversificarea activitatilor sale, lansand in aprilie primul sau ceas inteligent, Apple Watch, urmat de un serviciu de muzica, Apple Music, sau de plati, Apple Pay. Grupul american nu a dezvaluit inca numarul de ceasuri Apple Watch vandute, dar sustine ca Apple Music are 6,5 milioane abonati platitori.