Intre 2014 si 2017, ponderea ocupata de publicitatea pe dispozitive mobile, via smartphone-uri, iPad-uri si alte tablete, in totalul cheltuielilor globale cu publicitatea, se va dubla pana la 12,9%.

In plus, cea de pe dispozitivele mobile va fi responsabila de 70% din cresterea totala a cheltuielilor cu publicitate in aceeasi perioada. 

"Internetul devine rapid mijlocul dominant pentru advertising si pe baza tendintelor actuale va devansa televiziune pana la finele acestui deceniu", a declarat directorul Zenith Optimedia, Steve King.

"Cantitatea de timp pe care oamenii o petrec vizionand fisiere video online pe laptouri, tablete si smartphone-uri este in crestere rapida, iar firmele de publicitate isi redirectioneaza rapid bugetele spre online pentru a-i urma" a adaugat Steve King. 

Pana in 2017, publicitatea pe Internet o va devansa pe cea pe televizor in cazul a 12 piete importante, printre care China, Germania, Finlanda, Irlanda si Noua Zeelanda, in conditiile in care este deja cel mai mare canal pentru advertising in Australia, Canada, Danemarca, Olanda, Suedia si Marea Britanie. 

Cheltuielile globale pentru publicitate vor creste cu 4,2% in acest an, pana la 531 de miliarde de dolari, mai putin cu 0,2% decat estimarile din martie. Zenith Optimedia a precizat ca revizuirea in jos a venit dupa ce firmele de publicitate din America Latina au de suferit in urma pretului scazut al petrolului si al altor materii prime precum si de incetinirea economiei braziliene.

In schimb, au fost revizuite in sus estimarile privind cresterea din acest an a cheltuielilor cu publicitatea in zona euro, pana la 2% de la 1,6% cat prognoza anterior, adaugand insa ca nu toate pietele si-au revenit.