Livrarile celui mai mare brand de telefonie mobila din China au crescut, in 2015, cu 33%, si s-au apropiat de liderii pietei, Samsung si Apple.

Huawei si-a extins activitatea din SUA in Europa, pentru a concura cu Apple si Samsung, in timp ce incetinirea vanzarilor din China a afectat rezultatele rivalelor chineze Xiaomi si Lenovo.

Obiectivul Huawei este de a vinde 60% din smartphone-uri peste hotare, pentru a genera venituri de aproximativ 16 miliarde dolari din vanzarea telefoanelor.  

Potrivit Gartner, in T3 din 2015, Huawei controla 7,5% din piata mondiala de smartphone-uri, in urma Samsung (24%) si Apple (13,5%).  

"Speram ca vom reusi sa sustinem cresterea noastra si in 2016", a afirmat He Gang, director in cadrul Huawei.  

Anul trecut, Huawei a livrat 75 de milioane de smartphone-uri, sub tinta initiala de 80 de milioane de unitati.  

Pe plan global, cota de piata a Huawei a urcat anul acesta la 9% si a trecut de 15%, in China.

Investitiile in cercetare - dezvoltare (R&D) s-au ridicat, anul trecut, la 40,8 miliarde de yunai, aproximativ 14,2% din veniturile anuale ale companiei.  

Huawei este al treilea mare vanzator de smartphone-uri pe piata din China, dupa Apple si Xiaomi, precum si unul dintre cei mai mari producatori mondiali de echipamentele de telecomunicatii.