48,7 milioane de tablete au fost livrate la nivel mondial in trimestrul III din 2015, cu 12,6% mai putin decat in perioada similara a anului trecut.

IDC estimeaza ca la finalul anului 2014 numarul tabletelor instalate la nivel mondial era de 581,9 milioane, iar pe pietele mature din America de Nord, Europa Occidentala si Asia Pacific exista peste 100 de milioane de tablete active in fiecare regiune, oportunitatile de crestere fiind din ce in ce mai limitate.  

"Pe masura ce numarul smartphone-urilor instalate continua sa creasca, iar dispozitivele devin mai mari si mai performante, nevoia pentru un format de tableta mai mic devine clara. In conditiile in care volumul livrarilor a incetinit timp de patru trimestre consecutive, piata pare a fi in tranzitie", a declarat directorul de program de la IDC, Ryan Reith.  

Apple, cel care a creat practic piata tabletelor odata cu lansarea iPad in 2010, a ramas cel mai mare producator mondial de tablete si in T3 cu o cota de 20,3% din piata, insa numarul iPad-urilor livrate a scazut cu 19,7%. Grupul sud-coreean Samsung si-a pastrat pozitia secunda, cu o cota de 16,5%, in timp ce numarul tabletelor livrate a scazut cu 17% pana la opt milioane. Urmeaza in ordine producatorul chinez Lenovo cu o cota de piata de 6,3%, Asus (4%) si Huawei (3,7%).  

Producatorii de tablete sper sa redreseze tendinta de scadere a vanzarilor prin noi formate de tablete, precum cele cu tastatura detasabila, care potrivit IDC ar urma sa inregistreze o crestere puternica in urmatoarele 18 luni. Insa aceasta va creste si mai mult presiunile asupra producatorilor traditionali de PC-uri, care incearca sa raspunda la criza cu care se confrunta propriul lor segment de piata prin oferirea de ordinatoare cu ecran si tastatura detasabile.