In trimestrul patru, livrarile au urcat cu 62,4% fata de trimestrul precedent, la 76,9 milioane de unitati, si cu 28,2% fata de aceeasi perioada a anului 2012. Ritmul de crestere a vanzarilor se mentine impresionant, dar este totusi cu mult mai mic fata de avansul anual de 87,1% inregistrat in trimestrul patru din 2012.

"Devine tot mai clar ca piete precum cea din Statele Unite ajung la un nivel de saturatie, iar avansul inca puternic de pe pietele emergente nu a fost suficient pentru a sustine cresterea remarcabila din anii anteriori", a declarat Tom Mainelli, director la IDC.

Apple a fost lider mondial pe piata tabletelor, cu livrari de 26 de milioane de unitati in trimestrul patru, in crestere de la 14,1 milioane de unitati in trimestrul precedent si 22,9 milioane unitati in intervalul similar din 2012.

Compania a realizat in trimestrul trecut cele mai mari vanzari de tablete de pana acum, dar cresterea anuala de 13,5% a fost cu mult sub media pietei. Cota detinuta de Apple pe aceasta piata a urcat la 33,8%, de la 29,7% in trimestrul al treilea, dar este sub nivelul de 28,2% din ultimul trimestru al anului 2012.

Pe locul al doilea pe piata tabletelor se situeaza Samsung, cu o cota de 18,8%, datorita diversitatii portofoliului de produse. In urma cu un an, cota Samsung era de 13%. In top cinci se mai afla Amazon, cu o cota de 7,6%, ASUS, cu 6,1% si Lenovo, cu 4,4%.