Profitul net al Orange a urcat in perioada ianuarie - iunie 2016 la 3,17 miliarde de euro (3,48 miliarde de dolari), in timp ce veniturile au crescut cu 0,3%, la 20,07 miliarde de euro, in urma performantei solide a pietei spaniole.

Orange se confrunta cu o concurenta stransa pe multe piete, in special in Europa, unde companiile de telecomunicatii fac eforturi pentru a-si majora cota de piata prin reducerea preturilor la serviciile de telefonie mobila si trafic de date.

In ianuarie, Orange a finalizat vanzarea participatiei sale de 50% la operatorul britanic de telefonie mobila EE catre British Telecom (BT), valoarea tranzactiei fiind de 4,51 miliarde de dolari in numerar si o participatie de 4% in BT.

In trimestrul doi din 2016, profitul ajustat inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizare (EBITDA) pe baze comparabile a urcat la 3,34 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari), in linie cu estimarile analistilor, in timp ce veniturile s-au situat la 10,07 miliarde de euro. Analistii estimau un castig de 3,34 miliarde de euro, la vanzari de 10,12 miliarde de euro.

De asemenea, Orange si-a confirmat obiectivele financiare pentru intregul an 2016, respectiv un profit operational (EBITDA) mai mare decat in 2015, pe baze comparabile. Dividendele propuse de companie se situeaza la 0,60 euro pe actiune.

In Franta, cea mai mare piata a Orange, a crescut numarul de clienti, dar castigurile si vanzarile au scazut in urma concurentei facute de companiile rivale de telefonie mobila.

La 30 iunie, grupul Orange numara la nivel mondial 188,6 milioane de clienti la serviciile de telefonie mobila si 17,9 milioane la serviciile de telefonie fixa, in crestere cu 3,1% in ritm anual.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este lider de piata in Romania.