Fostul France Telecom a realizat un profit net de 2,958 miliarde euro, comparativ cu 1,225 miliarde euro in 2014, in timp ce profitul net atribuibil actionarilor a crescut pana la 2,65 miliarde euro de la 925 miliarde euro in exercitiul precedent.

Profitul operational a crescut cu 0,1% in ritm anual pana la 12,426 miliarde euro in timp ce cifra de afaceri a scazut usor cu 0,1% pana la 40,236 miliarde euro.  

Analistii intervievati de Reuters se asteptau, in medie, la o cifra de afaceri de 40,27 miliarde euro, un profit operational de 12,36 miliarde euro si un profit net de 2,5 miliarde euro.  

"Rezultatele noastre pentru 2015 confirma relevanta noului nostru plan strategic, Essentiels2020, conceput sa ne diferentieze in termeni de calitatea experientei clientilor. Pentru prima data dupa 2009, si cu un an inainte de data propusa, profitul nostru operational a crescut", a declarat directorul grupului Orange, Stéphane Richard.  

Separat, Orange a informat ca discutiile privind preluarea rivalului Bouygues Telecom vor mai dura cel putin cateva saptamani inainte de a se lua o decizie.  

Informatii publicate anterior in presa arata ca Orange vrea sa preia Bouygues Telecom pentru 10 miliarde euro in numerar si actiuni.

Orange Romania a inregistrat venituri de 947 milioane de euro si un portofoliu de 10,177 milioane de clienti, in 2015

Veniturile Orange Romania au atins, in 2015, 947 milioane euro, iar numarul de clienti a ajuns la 10,177 milioane, in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada din anul precedent.

Din totalul de 947 milioane de euro inregistrate ca venituri, 250 milioane de euro au fost consemnate numai in ultimul trimestru al anului trecut. Veniturile totale au inregistrat o crestere cu 7,4% fata de acelasi trimestru al lui 2014.  

La finalul anului 2015, Orange avea 10.177.000 de clienti, numarul abonatilor fiind in crestere cu 4%, comparativ cu primele 12 luni din 2014.

Pe segmentul Orange TV s-au inregistrat peste 275.000 de abonati, mai mult cu 75,4% fata de perioada similara a anului precedent.   

"De asemenea, odata cu noua promisiune de brand, luna septembrie a adus un portofoliu simplificat de abonamente individuale ce a avut succes inca de la lansare. De exemplu, in cele 3 luni care au urmat, 40% din clientii care au ales un abonament Orange Net au optat si pentru beneficiile oferite in cadrul ofertei Orange Share. In plus, din totalul clientilor care au ales sau au prelungit un abonament in ultimul trimestru, 10% beneficiaza de avantajele Family, alegand sa utilizeze simultan mai multe servicii", potrivit Orange Romania.  

La sfarsitul anului, Orange oferea cea mai extinsa acoperire pentru serviciile 4G, respectiv pentru 96% din populatia urbana si 72% din totalul populatiei.  

Conform unui studiu realizat de agentia Millward Brown in intervalul iunie-septembrie 2015, anul trecut Orange a avut cele mai mari viteze medii reale de download din Romania, atat in interiorul, cat si in exteriorul cladirilor, iar 97% dintre utilizatori s-au declarat multumiti de reteaua 4G Orange.  

Pe de alta parte, aproape 75% dintre telefoanele vandute la finalul anului trecut au fost smartphone-uri, inregistrand astfel un varf al numarului de dispozitive de acest fel vandute, cu 50% mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2014 si cu 70% mai multe telefoane 4G decat la inceputul anului. In 2015, au fost vandute de patru ori mai multe tablete 4G fata de 2014. 

Grupul Orange este prezent in 209 de tari, are 247 de milioane de clienti, dintre care 185 de milioane abonati la serviciile de telefonie mobila.