Explicatia este data de faptul ca, in timul celor mai aglomerate ore, cei mai multi locuitori sunt prinsi in trafic, asa ca stau cu ochii lipiti de ecranele telefoanelor mobile. Ceea ce inseamna ca sunt cu atat mai atenti la ce se intampla pe retelele de socializare, lucru de care companiile pot profita pentru a se promova mai bine in mediul online.

Daca in America 36% din populatie este activa pe Twitter, in Indonezia procentul este de 64% (este vorba de o analiza a posesorilor de iPhone care folosesc reteaua de socializare).

Unul dintre motivele pentru care Twitter este atat de popular in aceasta tara este faptul ca poate fi accesat si de pe telefoanele mai ieftine, care sunt foarte raspandite in Indonezia.

Un asemenea gen de publicitate, in care comentatorii sunt platiti ca sa scrie ceva, este ilegal in alte tari, cum este cazul SUA. Aici, Comisia federala de schimb are o lege specifica prin care cere ca oricine primeste bani pentru un articol sau postare, inclusiv bloggerii, sa stipuleze clar acest lucru. In Indonezia insa, nu este nevoie de o astfel de recunoastere. Actorul local Ernest Prakasa a dezvaluit chiar la un moment dat ca cere brandurilor sapte milioane de rupii (670 dolari) pentru un pachet de 10 tweet-uri promotionale.

Potrivit Peerreach.com si Mashable, tarile cu cel mai mare grad de penetrare a Twitter (adica numarul celor care au conturi active, raportat la numarul total al utilizatorilor de Internet) sunt:

- Arabia Saudita – 33%

- Indonezia – 19%

- Spania – 14%

- Venezuela – 14%

- Argentina – 12%

- Marea Britanie – 12%

- Olanda – 11%

- Statele Unite – 11%

- Japonia – 11%

- Columbia – 10%