Apple a vandut in ultimele trei luni ale anului trecut 71,53 milioane de iPhone-uri, in scadere cu 4,4% fata de perioada similara din 2014, in timp ce cota de piata a companiei americane a scazut de la 20,4% la 17,7%.  

"Lansarea modelelor de telefoane mobile inteligente low-cost pe pietele emergente si cererea solida pentru modele premium pe pietele dezvoltate au fost factorii care au determinat cresterea vanzarilor. Politica agresiva de preturi a brandurilor locale si a celor din China pe pietele emergente au ajutat consumatorii sa-si achizitioneze mai rapid smartphone-uri la preturi convenabile", a declarat Anshul Gupta, director de cercetare Gartner.  

In T4 din 2015, vanzarile globale de smartphone-uri au inregistrat un avans de 9,7%, cel mai lent ritm de crestere din ultimii opt ani.  

Vanzarile Samsung au urcat cu 14% in perioada octombrie - decembrie 2015, la 83,44 milioane de telefoane mobile inteligente, in timp ce Huawei a raportat un avans de 53%, la 32,12 milioane de unitati, cea mai buna performanta anuala.

Chiar daca Samsung ramane cel mai mare producator de smartphone-uri, se confrunta cu dificultati si va trebui sa introduca noi modele premium care sa concureze cu iPhone-urile, avertizeaza Gartner.  

Apple a livrat anul trecut 225,9 milioane de iPhone-uri, ajungand la o cota de piata de aproape 16%.

Cota de piata a Samsung a scazut la 22,5% anul trecut, cand grupul sud-coreean a livrat 320,2 milioane de telefoane mobile inteligente.