"Dintre cele 23 de tari analizate in cadrul studiului, Romania, alaturi de Bulgaria, au aratat cel mai mare potential de dezvoltare al segmentului de plati mobile. In prezent, doar un roman din 25 a declarat ca efectueaza plati de pe mobil, insa procentul celor care au afirmat ca ar prefera sa utilizeze smartphone-ul pentru plati este semnificativ mai mare, respectiv de 69%", releva datele studiului citat.

Potrivit acestuia, la nivelul intregii Europe Centrale si de Est, smartphone-ul este dispozitivul cu cel mai mare potential de a inlocui cardul ca metoda de plata preferata, 8 din 10 consumatori din regiune indicand acest dispozitiv ca fiind instrumentul lor preferat de plata, dupa card.

Studiul a identificat romanii ca fiind cei mai optimisti dintre europeni cu privire la efectul pozitiv al inovatiei asupra societatii, astfel 82% dintre acestia cred ca inovatia este benefica pentru societate, un procentaj mai ridicat decat in tari dezvoltate, precum Franta (64%), Germania (70%) sau Marea Britanie (74%).

"Documentul releva faptul ca romanii cu varsta intre 40 si 50 ani sunt mai optimisti cu privire la impactul inovatiei asupra societatii decat cei cu varste intre 20 si 29 ani. Principalele domenii unde respondentii romani au aratat ca si-ar dori sa vada mai multa inovatie sunt sistemul de educatie (53%), transportul public (47%) si sistemul de sanatate (44%)", mentioneaza sursa citata.

Conform acestuia, studiul a analizat inclusiv metoda favorita de autentificare a tranzactiilor, descoperind preferinte similare in ceea ce priveste utilizarea amprentei utilizatorului, validarea printr-un cod unic de autorizare primit prin SMS si traditionalul cod PIN.

"Astfel, in mod interesant, romanii par a fi pregatiti sa renunte la utilizarea codului PIN pentru autorizarea platii cu cardul - doar 29% dintre respondenti au indicat aceasta metoda, in timp ce 37% sunt mai interesati de autentificarea biometrica (30% amprenta si 7% selfie), iar 33% ar prefera sa primeasca prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecarei tranzactii", precizeaza sursa citata.

Studiul a fost derulat de IPSOS Research pentru Mastercard pe parcursul verii anului 2016 si a compilat date din 23 tari, respondentii fiind utilizatori de internet si posesori ai unui cont bancar, cu varste cuprinse intre 20 si 50 ani.