Analistii se asteapta la un profit operational de 5.200 miliarde woni si previzioneaza ca vanzarile modelului Galaxy S7 au depasit zece milioane de unitati de la lansarea pe piata, in 11 martie.

Vanzarile au urcat in primele trei luni din acest an cu 4%, la 49.000 miliarde woni, pe fondul concurentei pe piata telefoanelor mobile inteligente venite din partea rivalilor chinezi, cum ar fi Xiaomi si Huawei, dar si din partea grupului american Apple, scrie Agerpres.

Joi, actiunile Samsung Electronics au scazut la Bursa de la Seul cu 1,6% la 1.265 woni.

In “razboiul” dintre Samsung si Apple, americanii au pierdut batalia la finele anului trecut, cand Apple s-a confruntat in trimestrul 4 din 2015 cu primul declin al vanzarilor de telefoane mobile inteligente. Samsung, pe de alta parte, a avut vanzari cu 14% mai mari in perioada octombrie - decembrie 2015, la 83,44 milioane de telefoane mobile inteligente.

Chiar daca Samsung ramane cel mai mare producator de smartphone-uri, se confrunta cu dificultati si va trebui sa introduca noi modele premium care sa concureze cu iPhone-urile, avertizeaza compania de cercetare Gartner. Ambele companii, pe de alta parte, se confrunta cu dificultati din cauza lansarii telefoanelor inteligente la preturi mici.

"Lansarea modelelor de telefoane mobile inteligente low-cost pe pietele emergente si cererea solida pentru modele premium pe pietele dezvoltate au fost factorii care au determinat cresterea vanzarilor. Politica agresiva de preturi a brandurilor locale si a celor din China pe pietele emergente au ajutat consumatorii sa-si achizitioneze mai rapid smartphone-uri la preturi convenabile", a declarat Anshul Gupta, director de cercetare Gartner.

In T4 din 2015, vanzarile globale de smartphone-uri au inregistrat un avans de 9,7%, cel mai lent ritm de crestere din ultimii opt ani.