Conform studiului, pe tot parcursul anului 2012, Huawei a vandut peste 27 de milioane de telefoane mobile, inregistrand o crestere de 73,8% fata de 2011. In clasamentul de anul trecut, Huawei se clasa pe locul patru, in spatele Nokia, dar depasind Research in Motion, compania care produce telefoanele BlackBerry. Cu toate acestea, diferenta intre producatorul chinez si primele doua clasate, Samsung si Apple, ramane una substantiala.   

"Nu exista producator care sa poate pretinde locul al treilea pe o perioada mai lunga de timp. Succesul pe care il au Apple si Samsung se bazeaza pe produse de calitate, dar si pe imaginea de brand. Restul competitorilor directi se straduiesc sa castige aceeasi apreciere fata de brand, dar, din cauza economiei dificile, consumatorii se orienteaza catre produse mai ieftine", spune Anshul Gupta, unul dintre analistii care au lucrat la raport.   

Impreuna, Apple si Samsung si-au adjudecat 52% din piata de smartphone-uri, in ultimul trimestru al lui 2012. De asemenea, cele mai folosite sisteme de operare raman in continuare Android si iOS, urmate de cele dezvoltate de Research in Motion si Microsoft.