Aproape 330 milioane de smartphone au fost vandute la nivel mondial in T2, in crestere cu 13,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Zona emergenta Asia/Pacific (excluzand China), Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa au fost regiunile cu cel mai puternic ritm de crestere, stimulate de performantele bune ale producatorilor chinezi si locali.

In schimb, vanzarile de smartphone-uri in China au inregistrat prima lor scadere din istorie, un declin de 4% in ritm anual. 

"China este cea mai mare piata pentru vanzarile de smartphone-uri, fiind responsabila pentru 30% din vanzarile totale de telefoane inteligente, in al doilea trimestru al acestui an. Performantele sale slabe au afectat in mod negativ performantele intregii piete", a spus Anshul Gupta, director de cercetare Gartner, transmite Agerpres.

Piata chineza a ajuns la saturatie, ceea ce inseamna ca aproximativ jumatate din populatie are deja un smartphone pe care nu il va inlocui anual, a subliniat el.

In topul producatorilor de smartphone-uri, Apple si-a majorat cota de piata pana la 14,6% in T2, de la 12,2% in perioada similara a anului trecut. In schimb, cota de piata a rivalului sud-coreean Samsung Electronics Co a scazut pana la 21,9% de la 26,2%.

Dupa Samsung si Apple, urmatoarele locuri in topul producatorilor de smartphone-uri sunt ocupate de trei producatori chinezi: Huawei (7,8%), Lenovo (5%) si Xiaomi (4,9%). 

In ceea ce priveste piata totala de telefoane mobile (telefoane clasice plus smartphone-uri) aceasta a crescut foarte putin in T2, pana la 445,75 milioane unitati, de la 444,19 milioane unitati in T1.