Anul trecut, in premiera, un numar mai mare de smartphone-uri decat telefoane mobile au fost vandute in perioada Craciunului. Tendinta pozitiva se datoreaza preturilor din ce in ce mai atractive ale telefoanelor inteligente.

O serie de caracteristici noi au contribuit si ele la stimularea vanzarilor de aparate din gamele de pret mediu si de top. Acestea sunt concluziile GfK pentru piata telecom pregatite pentru Mobile World Congress 2013 din Barcelona.

Cererea de telefoane inteligente, de doua ori mai mare decat in 2011

In 2012, cererea de smartphone-uri a crescut la nivel global cu 56%, la 720 de milioane de dispozitive vandute. In acelasi timp, piata de telefoane mobile standard a scazut cu 14%, la 886 milioane de euro. In cele din urma, cu toate acestea, vanzarile globale de telefoane mobile de catre retaileri au crescut anul precedent cu 7%.

Cererea pentru telefoane inteligente este in crestere accentuata in special in China. In 2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34 procente in Europa, in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid cu 133%.

2 din 3 telefoane vandute au fost smartphone-uri

In 2012, doua din trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri. Pe langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de crestere, ea detine si cea mai mare pondere de smartphone-uri din piata globala a telefoanelor mobile. In Europa, doar aproximativ 50% din vanzarile de telefoane mobile sunt datorate smartphone-urilor.

Telefoane mobile standard continua sa domine in America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.
GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.500 de angajati. Compania colecteaza periodic date despre telefoanele mobile si fixe, tablete, modemuri pentru Internet mobil si accesorii pentru telefoanele mobile, in peste 90 de tari din intreaga lume. In 2011, vanzarile GfK s-au ridicat la 1,37 miliarde de euro.