HTC a pariat pe procesoare grafice rapide, camere digitale performante si functii avansate pentru redarea de muzica, in incercarea de a redeveni un jucator important pe o piata dominata tot mai autoritar de Samsung si Apple. 

HTC, al cincilea mare producator de smartphone-uri dupa vanzarile din 2011 la nivel mondial, a lansat la Barcelona trei modele in gama HTC One, incercand sa-si revina dupa declinul abrupt in concurenta cu rivali mult mai puternici din punct de vedere financiar. 

Compania taiwaneza parea ca a pierdut lupta la sfarsitul lui 2011, cand cota de piata a scazut la 6,5%, iar rata de crestere a vanzarilor a fost de trei ori mai slaba decat cea a pietei. 

Analistii au considerat la momentul respectiv ca noile telefoane reprezinta o optiune pragmatica pentru o companie care nu are la dispozitie resursele financiare ale unor rivali ca Samsung si Apple.

"HTC pare ca a invatat din greselile facute in 2011. Compania vrea sa se concentreze acum pe ce stie sa faca mai bine, pe strategia care a construit brandul: inovatie prin proiectarea de smartphone-uri premium, in loc sa dedice resurse pentru toate segmentele pietei", a comentat pentru Reuters Malik Saadi, analist la Informa Telecoms & Media. 

Noua gama HTC One a cuprins trei modele, One X, One S si One V, care ruleaza cea mai recenta versiune a sistemului de operare Google Android. Telefoanele au procesoare grafice performante si carcase din policarbonat sau metal, prezentate ca fiind mai rezistente.  HTC sustine ca modele sunt echipate cu camerele digitale care pot reda imagini comparabile cu cele obtinute cu aparate traditionale, inclusiv cu focalizare automata rapida si fotografii de calitate in conditii de luminozitate redusa. 

Pe partea de redare de muzica, telefoanele au integrat functii de radio online si au incorporat tehnologie audio de la Beats Electronics, compania cumparata in 2011 de HTC.  HTC a anuntat ca 144 de operatori de telefonie mobila din intreaga lume urmau sa preluia din aprilie 2012 cele trei modele.

Nokia a prezentat in 2012, la Mobile World Congres Barcelona, un smartphone cu sistem de operare Microsoft Windows Phone mai ieftin, Lumia 610, incadrat in categoria de pret sub 200 de euro, in incercarea de a-si revigora cota de piata aflata in scadere, transmite Reuters. 

Nokia a renuntat anul trecut la propriile platforme software pentru smartphone in favoarea Windows Phone, pentru a-si revigora gama de produse in confruntarea dificila cu rivali ca Samsung si Apple, insa strategia a avut un impact limitat, deoarece modelele lansate pe piata au preturi relativ ridicate, incadrate in categoria premium. 

Astfel, grupul finlandez a anuntat luni modelul Lumia 610, cu un pret de referinta de 189 de euro - exclusiv subventii sau taxe.

Investitorii au intampinat cu scepticism atat modelul, cat si strategia de pret, unii analisti considerand ca grupul putea tinti o categorie inferioara de pret. Actiunile Nokia s-au depreciat cu 5%, la 4,1 euro. 

Nokia a anuntat totodata o versiune internationala a celui mai scump model cu Microsoft Windows Phone, Lumia 900, precum si modelul 808, echipat cu o camera digitala foarte performanta, de 41 megapixeli. De asemenea, compania finlandeza a introdus si trei modele de telefoane simple.

Orange a fost anuntat ca primul operator care ofera un smartphone cu procesor Intel, modelul cu nume de cod Santa Clara.

Telefonul, prezentat la Mobile World Congress Barelona, va fi comercializat sub brandul propriu Orange, dar este similar cu modelul de referinta al Intel.  Modelul are procesor Atom Z2460 tactat la 1,6 GHz bazat pe arhitectura Medfield, display de 4 inci cu rezolutie 1024x600, camera digitala de 8 megapixeli capabila de inregistrare video HD 1080p si burst de 10 cadre pe secunda si sistem de operare Android Gingerbread. 

Santa Clara are iesire video HDMI si suporta standardul wireless HSPA, cu viteze de 21,1 Mpbs la download si 5,6 Mbps la upload. Operatorul francez evidentiaza si eficienta energetica a noului telefon, bateria fiind capabila sa alimenteze intre doua incarcari 14 zile de standby sau 8 ore de apeluri de voce in retea 3G, datorita consumului redus facilitat de tehnologia Medfield.  Orange a anuntat ca modelul va beneficia de o strategie "agresiva" de pret.

Samsung a vrut sa-si creasca in 2012 de aproape doua ori vanzarile de smartphone-uri. Samsung a fost in 2011 cel mai mare producator de smartphone-uri dupa vanzari, cu 97,4 milioane de unitati livrate, de patru ori mai multe ca in 2010, potrivit datelor Strategy Analytics.  Grupul sud-coreean a depasit astfel Apple.

Samsung si-a propus in 2012 sa vanda 380 milioane de telefoane mobile, in urcare cu 16% fata de 2011, cand compania a ocupat locul al doilea la nivel mondial dupa Nokia.  Samsung a vandut in 2011 327,4 milioane de telefoane mobile, fata de 280,2 milioane in 2010, potrivit Strategy Analytics.

Per total, piata a avut o crestere de 54,7%, la 157,8 milioane de unitati, un nou trimestru record pentru smartphone-uri.