"Sub umbrela unor activitati reglementate, s-ar putea savarsi, insa, infractiuni", au avertizat reprezentantii Ministerului Justitiei.

Fara sa se fereasca, politicienii admit ca orice act normativ adoptat de Guvern sau de Parlament este rezultatul unei activitati de lobby. De exemplu, atunci cand au discutat Legea Educatiei, reprezentanti de la universitati din toata tara au venit la Parlament sa-si impuna punctul de vedere. Se intampla si in alte domenii.

Din 2010, pe mesele parlamentarilor sunt doua initiative legislative prin care s-a incercat reglementarea activitatii de lobby. In definitie, asta inseamna ca o companie sau un ONG isi poate angaja un specialist in lobby care sa convinga senatori, deputati, pe seful tarii sau al Guvernului, ministri sau primari sa adopte o anumite decizie. O pot face discutand cu ei sau scriindu-le, dar in niciun caz sa nu le promita bani, altfel totul capata un iz penal.

Reprezentantii Registrului Roman de Lobby au aratat ca incercarile de pana acum au esuat tocmai pentru ca reglementau excesiv activitatea firmelor din domeniu.

In Romania, cel mai mare scandal legat de activitatea de lobby este asociat cu numele europarlamentarului Adrian Severin.

Acesta este acuzat ca ar fi primit 12 mii de euro din partea unor presupusi agenti de lobby - in realitate jurnalisti britanici - pentru a vota amendamente la directivele europene. Severin este cercetat de DNA pentru luare de mita si trafic de influenta.